Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-02-23 08:59:50 följande:
    Ger sig på ett fan? Om det är så du ser på politik så säger det mer om dig än vad det gör om mig för du har nog missförstått det mesta verkar det som.
    Ja, vad hen nu heter som hoppade på dig i tron att du var emot SD när du skrev ett inlägg som stödde dem.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-23 09:04:45 följande:
    Vänsterextremist-Afa- snacket menar du nog. Varför skulle jag kritisera någon som kritiserar ett gäng kriminella?
    Ah, tänk, jag som hoppades att du inte skulle vara ett hycklande, dubbelmoraliskt troll... men det verkar vara normen för SD-fansen. Försvara partiet med eld och lågor från "angrepp" (kritik även kallat), men spy hat och vämjelse över andra partier utan dess like.

Det är väldigt enkelt - tycker du inte att man ska hata partier, då kanske DU inte ska hata partier till att börja med. Kan du inte försvara vänsterpartier från hat ska du inte kräva att andra inte får hata SD.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-23 09:25:25 följande:
    En annan anledning att SD får min röst är att mina föräldrar är fattiga pensionärer. Jag vill att pensionärerna ska ha det bra i Sverige. Reinfeldt & Co fullständigt skiter i dem.
    Och återigen då - vet du vilka som oftare än inte röstar MED Reinfeldt & Co? Jo, partiet du just försvarar så ivrigt! En röst på SD är en röst på allianspolitik.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-02-23 12:08:47 följande:
    Jaha. Så nu är jag och andra som skriver i den här tråden och ger exempel på varför SD är ett så illa omtyckt parti kriminella också.

Finns det fler partier som du anser det är kriminellt att kritisera?
    Meh, enligt SD-fansen är det ju kriminellt att kritisera SD. Låter ju lovande för den "demokrati" som SD säger sig förespråka.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-23 12:26:24 följande:
    Jag tycker man ska passa sig för att döma människor av vad dem skriver på ett internetforum. Det kan lätt missuppfattas. Jag kan hålla med om att det finns rasism hos en del debattörer som skriver att dem ska rösta på SD. Dock har jag inte sett några sådana på det här forumet, men på andra sidor har jag sett det.

"Vi och de"-tänket har ju även statsministern som pratade om etniska svenskar mitt i livet. Även många journalister tänker mycket så. Gör det dem till sverigedemokrater då?
    ...skrev han efter att ha lagt in en svada om "den kriminella AFA-vänstern"...
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-23 12:26:24 följande:
    "Vi och de"-tänket har ju även statsministern som pratade om etniska svenskar mitt i livet. Även många journalister tänker mycket så. Gör det dem till sverigedemokrater då?
    Man måste inte vara Sverigedemokrat för att vara rasist, och man måste inte vara rasist för att vara Sverigedemokrat. Men SD är ett rasistiskt och fascistiskt parti. Varför man röstar på dem om man inte är rasist är bortom mig. Och kom inte med "deras politik", för deras politik går ut på att rösta med Alliansen i det mesta utom invandringsfrågor.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-23 12:38:01 följande:
    Ja, det visst är det konstigt? Sjuklövern ger hellre pengarna till invandringen.

En svensk pensionär som har jobbat och levt hela sitt liv i Sverige får mindre i pension än vad en 65-årig invandrare som har bott i Sverige i 1 år får. Är det rättvist mot svenska pensionärer?
    Nej, "sjuklövern" är väldigt oense om vart pengarna ska gå. Alliansen skär ned på invandringen och integrationen; och sänker skatterna. SD har röstat för detta vid varje givet tillfället, utom nu senast, då det vankas val och man måste vara litet PK inför väljarna. Att SD inte stått upp så värst för pensionärerna de säger sig vurma för är det rörande tyst om. Skattesänkningar och mer pengar till banker och storföretag tycks för SD vara viktigare än pensionärerna. Så vurmar du för pensionärerna kanske du ska rösta rött, snarare än brunt. Litet vänskapligt tips bara.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-02-23 12:42:14 följande:
    Läser lite på Sd´s hemsida och otydligare kan det inte bli. De är inte specifika nånstans egentligen. De motsätter sig integration då det innebär att etniska svenskar måste anstränga sig ens lite grann för att möta invandrare utan det är invandrarna som ska bli försvenskade. Det lustiga är när man tittar på
    " rel="nofollow" target="_blank">

så kan inte ens Åkesson förklara vad en invandrare ska göra för att kunna accepteras av Sd som svensk. Det räcker inte ens att vara född här, att fira midsommar, vara stolt svensk eller spela i svenska fotbollslandslaget.

Så det ger ett moment 22, invandrare kan aldrig någonsin accepteras som svenskar. Jag är 3:e generationens invandrare, är jag tillräckligt svensk? Eller så beror det på att jag har ursprung från Estland och inte Afganistan. Detta moment 22 får en att undra vad de har för dold agenda eller varför det är så viktigt att stänga ute invandrare från gemenskapen?

Och ni sverigedemokrater, notera noga nu att jag inte kallat någon för rasist, främlingsfientlig eller annan stämpel. Jag vill bara reda ut sverigedemokraternas något diffusa politik.
    Det är samma sak som att kalla någon rasist, vet du väl...
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 13:29:27 följande:
    I Ny Demokratis fall var det många svenskar som delade åsikterna. MEN partiledarna väckte, av varierande anledningar, obehag hos olika grupper.

"Vanliga arbetare" drog sig t.ex. från att rösta på en greve, som inte heller försökte tona ner adelskapet, och som gått på Lundsberg och även haft sina barn där. Det skulle ha känts som klassförräderi att rösta på honom. Och Bert var och är det ju många som tycker, att han är nyrik, utnyttjar allting till sin fördel (för att göra affärer av det som han kan tjäna på själv), är vräkig, ouppfostrad och även frånstötande till det yttre. Numera hyr ju Bert till och med ut lokaler som asylboenden för ensamkommande "barn" - när han kan tjäna på det själv. Längre sträckte sig inte hans engagemang för Sveriges statsfinanser...
    Och det skiljer sig från SD... hur?
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 13:33:19 följande:
    De kanske inte VILL skita i dem, men det finns liksom bara ett visst antal pengar. Vi kan inte försörja både pensionärerna och flyktingarna på en dräglig nivå - och dessutom alla långtidssjukskrivna, långtidsarbetslösa, funktionshindrade, missbrukare o.s.v.. Det ÄR bara så. Ska vi ge även de fattigaste pensionärerna en dräglig tillvaro deras sista år i livet, så MÅSTE vi skära någon annanstans.
    Nej, det finns inte "ett visst antal pengar". Pengar skapas konstant. Grundläggande ekonomisk kunskap, faktiskt.

Och om SD vurmar så för de äldre, så varför röstar SD för skattesänkningar för de som arbetar? Varför röstar SD med alliansen i en politisk som gör läget VÄRRE för pensionärerna?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?