Inlägg från: Quintus Zebra |Visa alla inlägg
  • Quintus Zebra

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-11 09:59:12 följande:
    Ja. Religion är ett förlegat koncept.
    Så tycker jag ju om politisk nationalism också, men det är ju bara min åsikt. Respekterar att rätt få håller med än så länge.

Tittar man objektivt så påminner ju nationalism och religion extremt mycket omvarandra. Skillnaden är ju att vi har kommit rätt mycket lägre i vår sekularisering från religionen. Nationalismen däremot är i jämförelse väldigt lite ifrågasatt.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-13 08:47:54 följande:
    Ja. Skit ska skit ha. Det är inte olagligt att ha "fel" åsikter, inte ens inom RK. Då ska ingen självgod jävla moralpolis komma och hänga ut en i offentligheten i den goda politiska korrekthetens namn. Och gör man det ändå får man finna sig i att själv bli granskad också.

Det ska givetvis inte urarta i hot och dylikt för det.
    "Skit ska skit ha"

Det låter inte direkt som om du förespråkar åsiktsfrihet. För i så fall hade du väl tyckt att personen som hängde ut kvinnan också hade rätt till sin åsikt? Och att det vore fel att hänga ut den personen?  Det låter lite som om du tycker det är rätt att hänga ut människor om de enligt dig har "dumma" åsikter. Och du är du väl i grunden exakt lika dan som de som tyckte att kvinnan skulle hängas ut?

Tycker nog att det är ganska inkonsekvent och naivt av människor som i åratal har hängt på Flashback och Avpixlat och liknande, och systematiskt hängt ut folk och spritt hat mot oliktänkande, att inte förstå att det förr eller senare är de själva som kommer hängas ut och förlöjligas. Det är väl en rätt inkonsekvent och naiv åsikt att det är viktigt att alltid "sanningen" om  alla "invandrare" och PK-ister kommer ut, om man samtidigt tror att man själv ska ha rätten att göra vad man vill bakom anonymitetens skyddande mantel?

Tycker det var en rätt rimlig regel som man hade på tidningarnas insändarsidor förr. Att så fort man skulle hoppa på eller hänga ut någon annan person, så skulle man redovisa sin egen identitet.

Självklart finns det undantag, när anonymitet är jätteviktig för att någon ska våga säga något viktigt. Men då måste vi vara rädda om anonymiteten och vårda den. Inte missbruka den till att hota och hata.

Det har knappast varit svårt att lista ut att program som Trolljägarna och liknande så småningom skulle dyka upp. Ordspråket "leker man leken får man leken tåla" är ju ofta rätt talande.

Men det betyder ju inte att jag gillar det eller håller med. Om vi hela tiden sänker oss till "motståndarens" nivå i desperat vilja att "vinna", då blir vi ju till slut likadana som de vi "hatar"?

Själv hade jag ju tyckt att det var mer logiskt och positivt för samhällsutvecklingen att försöka efterlikna de vi ser upp till, istället för att så ofta efterapa de vi "hatar".
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    Gert skrev 2014-04-13 10:41:47 följande:
    Lekar man leker får man leken tåla, det gäller även för ********(. Med tanke på att *** är en återfallsförbrytare förstår jag inte *** ska få vara anonym. Se det som en trovärdighetsfråga.

Hmmm. När du hänger ut honom förtjänar du enligt din egen logik att hängas ut själv?

Själv håller jag inte med någon av er, tror jag.
  • Quintus Zebra
    Gert skrev 2014-04-13 10:54:54 följande:
    Han postade sin video ebook. Han hängde ut sig själv. Då får han också räkna med att det grävs i hans historia, som visade sig innehålla ett gediget brottsregister.

Eller är det bara media som har ensamrätt att gräva i folks liv?

Och de som gräver i hans brottsregister och historia, får räkna med att andra gräver i deras?

För folk på Flashback eller Avpixlat eller liknande har väl inte ensamrätt på att gräva i folks liv?

Och de som mordhotar honom förtjänar enligt din logik att mordhotas själva?

Premissen "den som leker leken får leken tåla" måste ju gälla åt båda håll?

Själv gillar jag som sagt inte denna logik.
  • Quintus Zebra
    Gert skrev 2014-04-13 11:21:10 följande:
    Ja, visst. Om de smygfilmar en person som uttrycker sin åsikt och sen lägger upp på sin facebook får de räkna med att folk söker i deras namn. Om sökning resulterar i offentliga handlingar som domar och FUP kan inte grävarna rå för. 

Expressen och Researchgruppen hängde ut en massa privatpersoner för deras åsikter. Vilket får mig att undra, har vi åsiktsfrihet i det här landet?

Hur många har Avpixlat och Flashback hängt ut genom åren? Är de också ett hot mot åsiktsfriheten?

Om han hade hängt ut henne under anonym identitet, hade han inte förtjänat att undersökas och hotas och förlöjliga då? Eller vad menar du?

Åsiktsfrihet innebär inte rätten att tycka vad som helst anonymt.

Men, nej. Som jag skrev ovan är jag inte speciellt förtjust i dessa massmediers strategier heller.
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-04-13 11:31:38 följande:
    Du verkar vara rädd för män = androfobi.

Feminister talar om "män" precis på samma sätt som rasister talar om andra raser/kulturer än den den ras/kultur de själva tillhör...

Nja. Feminister talar väl om män som så kallade "invandringskritiker" talar om invandring?

De faktum att det i så hög grad är män som mördar och hotar och begår brott, och att det så ofta är män som startar krig och förtrycker människor och utnyttjar både folk och natur i girigheten namn. det måste man väl få prata om utan att kallas manshatare?
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-04-13 12:06:44 följande:

Nej, invandringskritikerna, om det är Sd du syftar på, uttrycker sig aldrig nedsättande om andra raser eller kulturer.

Det är andra som PÅSTÅR att Sd anser det.

Feministerna däremot, påstår ju att män förtrycker kvinnor, och en del, t.ex. Schyman, menar ju att män ska känna kollektiv skuld för detta, alltså t.ex. att vi män som aldrig har våldtagit kvinnor, ska känna skuld för att andra gör det.
    Är du seriös?
  • Quintus Zebra
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-13 12:06:27 följande:
    Att spela in någon med dold mick och hänga ut denne är inte att "ha en åsikt". Jag hade köpt tillvägagångssättet om det handlat om röstraggande politiker som inofficiellt förde fram åsikter som motsade partiets officiella, men det här?

Och det riktigt komiska i sammanhanget är att om en "rasist" gjort detsamma mot en "antirasist" hade du, Dorian och sjuttiofemman gått i taket allihop, för åt det hållet hade det ju varit ett övertramp, eller hur? Men "står man upp mot rasism" är alla medel tydligen tillåtna.

Vill återigen understryka att alla former av hot etc mot denne Ibrahim, eller RK-tanten, inte är okej någonstans i min bok.
    Vad får dig att tro att jag gillar hans förfarande?

Speciellt då jag skrev att jag inte gillade det?

Och skrev att jag INTE gillar att media sänker sig till "trollens"nivå?

Jag reflekterade bara kring att ditt resonemang om att "skit ska skit ha" antagligen är väldigt likt hans legitimerande av uthängandet av kvinnan.

Antagligen är det ok att hänga ut de personer som man personligen tycker är "dumma". Och då får man väga in att vi tycker olika om vem som är dum. Eller så är det inte ok? Och då gäller det alla.

• Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-04-13 12:06:44 följande:

Nej, invandringskritikerna, om det är Sd du syftar på, uttrycker sig aldrig nedsättande om andra raser eller kulturer.

Det är andra som PÅSTÅR att Sd anser det.

Feministerna däremot, påstår ju att män förtrycker kvinnor, och en del, t.ex. Schyman, menar ju att män ska känna kollektiv skuld för detta, alltså t.ex. att vi män som aldrig har våldtagit kvinnor, ska känna skuld för att andra gör det.
    SD har genom åren uttryckt saker om invandrare som Gudrun aldrig skulle komma undan med att säga om män.

Det påstås hela tiden att vi ska tala om invandrares överrepresentation och så vidare. Invandrare ska hela tiden få räkna med att klumpas ihop till en grupp. Varför ska inte detta gälla män?

Vetenskapliga faktum visar ju en tydlig bild. Kön är extremt mycket mer påverkande gällande t.ex. kriminalitet än vad ursprung är. Varför ska inte detta få diskuteras?
  • Quintus Zebra
    Gert skrev 2014-04-13 12:30:37 följande:
    Han hängde ut kvinnan, då ska han inte klaga på att han själv blir uthängd. Iofs har jag inte hört han klaga på det, det är andra som klagar på att han blev uthängd. Hur man nu kan ta en brottsling i försvar förstår jag inte.
    Öga för öga, är en tusentals år gammal rättvisetanke. I dagens värderingar och lagar utgår vi dock inte från den speciellt ofta längre.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?