Inlägg från: Quintus Zebra |Visa alla inlägg
  • Quintus Zebra

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-05-13 13:34:15 följande:

Jag konstaterar fakta. Vad tror du händer om invandrarna blir arga på brandkåren i dessa stadsdelar? Det blir poliseskort varje gång och det vet brandmännen om annars hade de inte ens känt att de var tvungna att ha ett möte för att dementera att de hånskrattar åt en död 5-åring.
    Du har en konstig syn på fakta.

Fakta är inte det samma som gissningar och löst resonemang.

Som sagt. Den här typen av möten är inte ovanliga. Du väljer att tolka det här mötets syfte efter dina egna åsikter, och det är knappast ok.

She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    Hmpf skrev 2014-05-13 12:41:32 följande:
    När påståenden som dessa kommer på tal så är jag mån om att få förslag framlagda. På vilket sätt utnyttjar invandringskritiska denna typ av "tragedi" ?
    Tja, läs inlägget jag svarade på.

En ung flicka är död. Folk är arga och ledsna, som så ofta efter en tragedi.  Detta utnytjar inläggsskrivaren jag svarade på till att främja sin egen politik. Och det blir ju mer uppseendeväckande eftersom den invandringskritiska personen i detta fall knappast står på offren i tragedins sida. Istället målar den invandringskritiske i detta fall upp den döda flickans familj och grannar som ett stort samhällsproblem.

Är det så märkligt att det är något som en del reagerar på?

She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-05-13 11:21:43 följande:
    Och tror du verkligen att brandmännen på Södermalm/Lidingö där det bor mest svenskar behöver hålla infomöte efter avslutat arbete
    Om det skedde en liknande tragedi på Lidingö? Om en flicka dog och ett antal skadades. Om ögonvittnen påstod att brandmännen var sena eller att vissa brandmän betedde sig oproffsigt? Tror du att Lidingöborna lugnt skulle acceptera detta? Eller tror du att de hade reagerat. Och menar du att det vore otänkbart för brandkåren att ha ett infomöte om sin insats i det fallet?

Vad baserar du i så fall detta på?
  • Quintus Zebra
    kenneth768768 skrev 2014-05-13 13:51:32 följande:
    Infomöten hålls säkert ibland, men jag tror inte det var det som stack ut denna gång, utan jag tror det var rykten om att räddningstjänsten stod och garvade åt att folk dog. Så har jag fattat det. Jag kanske har fel.
    Han har påstått att någon skrattade ÅT flickan? Det jag sett var att det påstods att brandmän skrattade NÄR hon bars ut, inte att de skrattade åt det. Jag kan ha fel självklart.

Rykten sprids också efter nästan alla tragedier. Ilska mot myndigheter är också vanligt.

Vad är det med detta fall som gör att det är värt att ta upp i en diskussion om invandringspolitik?
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-05-13 14:05:06 följande:
    Tror du att Lidingöbor skulle få för sig i sin vildaste fantasi att ljuga ihop att brandmännen hånskrattar åt döda barn?????
    Vi kanske ska vänta oss kravaller i Rosengård.
    Svara gärna på frågan, istället för att sprida rykten du inte vet stämmer.

Om jag förstått det rätt så är du enligt dig själv så kallad "svensk". Och du verkar inte ha något emot att sprida rykten. Har du några belägg för att lidingöbor sprider färre rykten än andra?
  • Quintus Zebra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-13 02:43:12 följande:
    Så - om du dubblar din personliga rikedom, medan din granne fyrdubblar sin, då tycker du att du har blivit fattigare? För det är vad du säger nu. Det är inte "dorians logik" - det är ALLAS logik. Eller, ja, okey, alla mentalt funktionellas logik i alla fall.

Men du kan ju se vad vetenskapen har att säga om det hela:

www.svtplay.se/video/2040485/del-16
    Ska se den vid tillfälle.

Konstigt nog har vad jag sett inte ett enda svar på detta inlägg, inte heller från de som ständigt kräver att du ska länka till källor Flört

• Quintus Zebra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-13 16:06:20 följande:
    Som sagt, det är helt meningslöst att länka till källor. De skyller på att jag "duckar", men det handlar om att jag vet att det är SD-fansen som duckar. Antingen svarar de inte alls, eller så kommer de fåniga ursäkterna. "MrOkänd har på Affes Blogg minsann räknat ut att deprofessionella ekonomer räknatfel, och jag litar mer på en halvt matematikkunnig smygrasse än på utbildade vetenskapsmän som får sina verk kritiskt granskade av peer-review!!!!" Orka liksom!
    Håller med om att källor i nätdiskussioner sällan ger önskad effekt på motståndarna. Är nog snarare mer ofta de som redan står närmare varandra i debatten som kan få ut nåt av länkarna. Som i detta fallet var det ju inte helt bortkastat. Jag ska se det där ikväll Solig
  • Quintus Zebra
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-13 16:50:20 följande:
    "Visade sitt avståndstagande" ja. Genom att bryta polisavspärrningar, kasta ägg och bete sig allmänt ociviliserat. Ditt eviga förringande av vänstermänniskors och SD-motståndares övertramp börjar stå mig upp i halsen. Du är så enögd att Polyfemos hade blivit avundsjuk.
    Vinklar du det inte lite nu?

Drygt tusen personer kom för att protestera.

Två personer anhölls vad jag förstod av polis.Tre omhändertogs.  Ett fåtal kastade ägg.
  • Quintus Zebra
    Dfeat skrev 2014-05-13 17:12:48 följande:
    Du var mig en förvirrad stackare. Enligt flera undersökningar vill majoriteten av Sveriges befolkning faktiskt minska invandringen, så det där 90%en är ju skitsnack.
    Över 90% i förra valet röstade på partier som tydligt tar avstånd från SD. Enligt den stora förtroendebarometern har bara 11% av folket förtroende för SD.

Så helt förvirrad kanske han inte är?Flört

www.svd.se/nyheter/inrikes/sr-toppar-fortroendebarometern_3332984.svd

medieakademien.se/wp-content/uploads/2014/03/2014_MedieAkedemins_Fortroendebarometer_140228.pdf

SD vill ju trots allt mycket mer än att bara minska invandringen.

Och vad gäller att minska invandringen undrar jag vilka du syftar på? Enligt sifo 2012 var det 45%:

www.svt.se/nyheter/sverige/farre-vill-minska-invandring

Enligt SOM-undersökningen var det 41% 2011:

Intressant i SOM är att detta har minskat rätt markant. Från 65% 1992 till 41% 2011.

www.som.gu.se/digitalAssets/1375/1375031_095-106-marie-demker.pdf

• Quintus Zebra
    Dfeat skrev 2014-05-13 17:35:41 följande:
    Vad SD var för 25 år sedan spelar inte längre någon roll.. Det är vad det är nu som är det relevanta? Vilka är SDs polare?
    Det är irrelevant trots att de har en "svans" som hotar och hatar meningsmotståndare? Och det är irrelevant trots att de i sin viktigaste sakfråga väl egentligen har samma åsikt idag som då? Och trots att SD nyligen har börjat förneka att de ens har ett speciellt mörkt förflutet?

Hade varit lite intressant att se vad t.ex. du eller Åkesson hade tyckt om RS eller Kommunistiska partiet eller AFA eller SVP kom in i riksdagen 2022. Skulle deras historia vara irrelevant då också? Sammanblandar inte dig och MR. Jimmie, han är ett intressant exempel bara. Då han så många gånger sagt att det är odemokratiskt att inte släppa in alla folkvalda partier överallt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?