Inlägg från: Thomas66 |Visa alla inlägg
  • Thomas66

Varför hatar folk SD?

Naranjos skrev 2014-01-07 21:30:21 följande:
    Så förvånad man blir... www.haaretz.com/1.567450...

Måste bara fråga 75an Nihka och effemga samt div i tråden. vad tycker ni om detta om det nu är sant?
  • Thomas66
    sjuttiofemman skrev 2014-01-08 19:25:50 följande:
    Det går inte att ha en seriös debatt när den ena sidan är så fanatisk i att demonisera invandrare. När främlingsfientligheten försvinner så kan man diskutera det på en neutral nivå. Det är inte antirasisternas fel att invandring inte kan diskuteras.

Vad betyder främlingsfientlig ? Är det när man är fientlig mot alla som man inte känner ?
  • Thomas66
    hajna skrev 2014-01-08 20:22:07 följande:
    Du förstod kanske inte vad jag skrev?  Sverige har alltid varit mångkulturellt. Det har aldrig varit så att det endast funnits en enda kultur i landet. Medan Sverige och Finland var ett land fanns två stora kulturgrupper - den svensktalande och den finsktalande - plus en mindre bestående av samerna. Efter freden med Ryssland i början av 1800-talet när Finland slutade vara en del av Sverige minskade förstås den finsktalande gruppen i Sverige, men den finns fortfarande kvar liksom samerna.  Så: alldeles oavsett invandring har Sverige alltid varit mångkulturellt. Det är historieförfalskning att påstå något annat. Vilket förvirrade SD-anhängare gör då och då. 

Nja nu ockuperade vi ju dom. Tror du att Finnarna vipps kände sig Svenska?
  • Thomas66
    Ermenegildo skrev 2014-01-13 17:20:38 följande:
    Menar du att SD ger någon uppdrag att sitta och kommentera på FL och andra nätforum? Det skulle ju i och för sig förklara mängden idiotier på nätet men att partiet är så fullkomligt patetiskt kunde inte ens jag tro. Nej, det finns ju en paradox här. Det är ju inte särskilt svårt att låta bli att uttala sig rasistiskt men gör man det tappar man ju hela sin politik. om man nite får skylla alla Sveriges problem på invandrare, vem ska man då skylla på? Bögarna, kanske...
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu

Ermenegildo skrev 2014-01-13 20:56:47 följande:
    Vilket  struntprat. Individen får betydligt större makt i ett kapitalistiskt samhälle än i ett med planekonomi. Om det är någonstans som människan ses som en obetydlig spelpjäs är det väl i Kuba, Nordkorea eller i det gamla Sovjet. Eller för den delen i det gamla Sosse-Sverige. Även där var människan en liten skit jämfört med centralbyråkraten eller fackpampen. Det är globalisering, teknikutveckling och marknadsekonomi som nu ger miljoner barn i Afrika och Kina möjlighet att lära sig läsa via internet m m.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu

Hur tycker du att det går för USA ,verkar som att Chicago kan bli nästa Detroit Tror du att USA är ett riktland?
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-01-13 17:22:58 följande:
    Det är inte alltid så jävla lätt - inte för den som är ung, osäker och i underläge. Prata med svarta i Sverige idag, så kommer du att märka att den stora majoriteten anser sig uppleva uttryck för rasism och främlingsfientlighet. Det är så lätt att avfärda andra som lättkränkta - och då utifrån deras erfarenheter, vilka man känslomässigt inte har en susning om. Det är inte alltid bara att bita ihop och tugga taggtråd.

Vad menar du med svarta ( är det Afrikaner). ?
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-01-13 22:00:38 följande:
    Afrikaner? Nej, prata med svarta i Sverige skrev jag i min replik på Vitryssens inlägg. Svenskar kan ha olika hudfärg ska du veta. Det har t o m Åkesson bekräftat, även om jag gissar att uttalandet fick en och annan Ekorrot att tjattra misslynt om politisk korrekthet. Så nej, med svarta i Sverige menade jag inte afrikaner utan svenskar - eller möjligen invandrare.

Ok, undrade bara.Det kändes lite som ett konstigt utryck. Då dom många med invandrarbakgrund som jag känner inte kan associera till det du påstår. Så antog att det va Afrikaner då jag inte känner så många av dom.
  • Thomas66
    Missermajser skrev 2014-01-15 21:07:33 följande:
    Vad är själva grundtanken enligt SD att nationalismen ska vara det centrala i frågan om kultur, värderingar och traditioner? Vilken funktion är det tänkt att fylla eller vad är fördelarna med detta framför allt annat?

Svenska värderingar känns lite bättre än tex Saudiarabiens. Vad tycker du ?
  • Thomas66
    Thomas66 skrev 2014-01-15 21:39:02 följande:
    Svenska värderingar känns lite bättre än tex Saudiarabiens. Vad tycker du ?

Glömde Ryska och Kinesiska värderingar,. Tycker du att våra eller deras verkar bättre??
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-15 21:47:35 följande:
    Nämn en antirasistisk sajt som håller samma ton som Avpixlat. Nej, jag känner inte till mannen eller hans sajt.

Skillnaden är väl att nästan allt som Nazistsidorna skriver är sant till motsatts till vänsterns motsvarigheter. Men att folk sitter där och kommenterar är helt sjukt.
  • Thomas66
    Missermajser skrev 2014-01-15 21:54:27 följande:
    Thomas66 skrev 2014-01-15 21:42:54 följande:
    Glömde Ryska och Kinesiska värderingar,. Tycker du att våra eller deras verkar bättre??
    Nu utgår du från att alla värderingar konsekvent är förankrade i nationer. Är nationen en slags gudomlig skapare menar du? Jag frågade efter grundtanken med nationalismen för SD.

Nja att dom länder som har vissa värderingar anser att dom är gudomliga tror jag inte. Varför svarar du bara inte på frågan?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?