Inlägg från: Sensitiveguy |Visa alla inlägg
  • Sensitiveguy

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2015-04-12 18:31:56 följande:

Varför diskuteras då den smala åsiktskorridoren på SVT, SR och i tidningar? Menar du att public service och massmedia är sverigedemokrater?

Nej, men du hade önskat det. Alla dagar i veckan.
    Gert skrev 2015-04-12 18:32:33 följande:

Inte du heller eftersom du inte kan förklara vad som är rasistiskt med att föra statstik.

Det har jag inte påstått att det är, bara att viss statistik är det.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2015-04-16 19:18:16 följande:

Det är inte en konspirationsteori. Så har journalister arbetar i decennier. Det har till och med Birger Schlaug erkänt.

Det gör inte honom till sverigedemokrat.
  • Sensitiveguy
    Tom Araya skrev 2015-04-16 21:59:55 följande:

Att betala vad man beslutat om är den absoluta minimumnivån, det man tillstyrker utöver det är vad som rimligtvis räknas som en satsning.

Att avsätta så mycket som 1 krona till militären är formellt att satsa på dem.
  • Sensitiveguy
    Tom Araya skrev 2015-04-16 23:31:27 följande:

Att sänka från två kronor till en har jag svårt att se som en satsning.

Vad har du tänkt att få ut av det, något bättre?

Formellt sett är det en satsning, om än pytteliten. Det du efterfrågar är inte en satsning, det är en storsatsning. Det är skillnad.
  • Sensitiveguy
    Tom Araya skrev 2015-04-16 23:39:09 följande:

Beskriv gärna vad man förväntar sig eller kan förvänta sig få ut av något man inte vill betala fullt ut.

Det är inte det han talar om. Att du vill se större försvarsanslag innebär att DU anser att så behövs, det är inte detsamma som att forskning hävdar att så är fallet.
  • Sensitiveguy
    Tom Araya skrev 2015-04-17 01:12:45 följande:

Du måste ju avse få ut något i den andra änden och nu vill jag veta vad det är som motiverar att kalla det satsning?

Jag kallar det inte satsning, jag vill avskaffa det militära försvaret.

Men formellt är det en satsning eftersom man avsätter pengar till, hur himla lite dessa pengar än är...
  • Sensitiveguy
    Tom Araya skrev 2015-04-17 01:54:16 följande:

Jo, det är ju vad du gjort hela tiden.......jag vill veta vad man förväntar sig av det som motiverar begreppet satsning?

Nej. Jag bara påtalade att det formellt sett är en satsning. Däremot är det ingen stor satsning, det har du rätt i. Men jag tycker inte vi skall lägga pengar där, så jag har inga problem med att det som du uppfattar det inte alls satsas pengar (vilket är felaktigt), när du egentligen menar att det inte storsatsas. Du vill se en storsatsning, helt enkelt.
  • Sensitiveguy
    Tom Araya skrev 2015-04-17 01:54:16 följande:

Jo, det är ju vad du gjort hela tiden.......jag vill veta vad man förväntar sig av det som motiverar begreppet satsning?

Vad har detta, för övrigt, med SD-kritik att göra? Som ju tråden handlar om.
  • Sensitiveguy
    Tom Araya skrev 2015-04-17 02:05:07 följande:

Nej, det är din åsikt, inget annat.

Så... Vad är det du egentligen vill se?
    Tom Araya skrev 2015-04-17 02:07:02 följande:

Jag halkade av banan lite....lovar att vara tillbaka i gammal god form när du svarat på min fråga....

Vad bra! Synd bara då att det inte finns något att svara på...
  • Sensitiveguy
    Tom Araya skrev 2015-04-17 10:19:25 följande:

Jorå, men du vill/kan inte, det är en helt annan sak.

Jag gör inte den tolkningen, nej.
  • Sensitiveguy
    familjenstygg skrev 2015-04-17 10:30:21 följande:

Så om vi skär ner budgeten för skolan till hälften så kan vi säga att vi satsar på skolan. Det är nog en definition som inte ens en politiker skulle försöka sig på.

Nej, tur är väl det.
  • Sensitiveguy
    familjenstygg skrev 2015-04-17 10:52:20 följande:

Såg att det fanns önskemål om att all inlägg i tråden skull ha med någon form av SD koppling så det får väl bli ett SD exempel:

Så om nu en sverigedemokratisk finanstalesman hävdar att de vill göra en satsning på invandring/flyktingmottagning/integration genom att budgetera fem miljoner (istället för 50 miljarder eller vad det nu är idag) så kan personen i fråga med din välsignelse (din definition av att satsa) hävda att de satsar på invandringen.

Det är inte min definition. Men man måste skilja på "satsa" och "storsatsa". Men du får gärna anse att innebörden av ordet satsa är att satsa hur mycket som helst.
  • Sensitiveguy
    Tom Araya skrev 2015-04-17 20:12:20 följande:

Satsa är rimligtvis att gå in för något så pass mycket att ett större resultat än tidigare är målet, eller vad anser du?

Att det du beskrev mera kan kallas storsatsning.
  • Sensitiveguy
    Tom Araya skrev 2015-04-17 20:27:04 följande:

Du ser inte det missledande i att kalla en nedskärning för satsning?

Nedskärning var ditt ord.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?