Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-02-27 10:49:42 följande:

Det är bara ni "invandringskritiska" som är fixerade vid svenskhet, vi andra tänker inte ens på det. Problemet är att Åkesson inte anser att Zlatan är svensk trots att han är född i Sverige och anser sig som svensk. Hans övriga meriter behöver inte nämnas, det vet nog alla. Om Zlatan anser sig vara svensk, varför måste Åkesson börja ifrågasätta det? Och när Åkesson inte ens kan motivera vad svenskhet är utan raljerar över olika saker och till slut hamnar på att det är politikernas fel så blir det mer och mer tydligt att han inte har en aning om vad han pratar om utan det handlar kort och gott om hudfärg. Håller du inte med?
    Här misslyckas Åkesson med att förklara varför Zlatan och andra inte anses svenska i Sd´s ögon:

" rel="nofollow" target="_blank">

Det riktigt töntiga är att Åkesson själv kallar sig "etnisk skåning". Eftersom man bara kan ha en etnicitet, en lojalitet enligt SD, så är Åkesson ett hot mot det pansvenska, ety han just identifierar sig med SKÅNE inte SVERIGE.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Quintus Zebra skrev 2014-02-27 10:51:34 följande:

Det tål att diskutera om det är relevant. Media är ju till största del vinstdrivna företag. Och ur ett försäljningsperspektiv är det relevant att ge kunderna en bra berättelse.

Och det är ok att medierna använder fakta med ganska liten relevans i sitt berättande, så länge inte denna fakta bidrar till att berättelsen blir uppenbart felvisande.

Att i alla brottsartiklar nämna just etnicitet eller hudfärg är inte ok. För det ger en felaktig bild av att just etnicitet skulle vara den mest relevanta informationen. Och det finns ju en mängd andra variabler som rent vetenskapligt verkar ha lika stor eller större relevans.

Det handlar ej om mörkläggning. Det handlar om att media inte bör göra så som gjorts i andra länder, de bör inte kapitulera för vissa nationalisters eller andras krav och berätta en ideologiskt vinklad version av verkligheten. En del vill gärna få sin nationalistiska verklighet bekräftad, och de kommer antagligen få det ändå vad än media rapporterar. Men media ska inte fjäska för eller anpassa sig efter denna grupp.

Att redovisa etnicitet hade i min bok kanske varit ok om media i samma utsträckning redovisade t.ex. ålder, kön, social status, utbildningar, föräldrars utbildningar, alla inblandades alkoholintag o.s.v. För då hade en något sånär objektiv bild redovisats. Konstigt nog skriks det inte om mörkläggning när det inte redovisas om en misstänkt är andra generationens socialbidragstagare, trots att det rent vetenskapligt verkar vara lika relevant som att någon är andra generationens invandrare.
    Man kan ju undra varför SD-are inte är lika heta på att ta reda på brottslingens politiska hemmahörighet. Kanske mycket att dölja där? *spelar SDs spel* Flört
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-02-27 11:13:17 följande:

Du om någon talar ju så om att man visst är svensk oavsett hudfärg. Inse att jag aldrig blir Kines om jag råkar bo i Kina. Jag har en man som inte är helsvensk, mina bästa vänner är inte Svenskar. Vad är det för fel att vara invandringskritisk? Att vi släpper in folk som uppenbart inte har något skyddsbehov, barn som uppenbarligen inte är barn, folk som begår grova kriminella handlingar och som får vara kvar i Sverige, vi har inga som helst krav och vi kan inte erbjuda människor mer än bidrag. Människor sätts i skitområde därifrån man flyr vid första bästa tillfalle. Det finns inte många Svenskar som frivilligt flyttar till Rosengård , hammarkullen, Husby osv Vad är det man sager, Not in My backyard? Jag är i allafall ärlig när jag säger att jag inte bor i området med en stor andel invandrare, jag flyttar mina barn till andra skolor om jag måste . Jag drar mig för att åka kommunalt på kvällar och nätter och likaså drar jag mig för att vara ute sent på kvällen. Jag bor i ett område där kriminaliteten har ökat markant på bara ett par år . Det brinner bilar. Folk är blivit ihjalskjutna. Då bor jag i ett område som anses bra.
    Det är din åsikt. Inte säkert att alla svenskar, eller alla kineser håller med om det.

Har du skaffat barn alltså? Var inte du emot att vi släpper in folk utan skyddsbehov, som tär på samhället? Och du skaffar BARN? Barn kostar massor, har NOLL skyddsbehov och tär som faen på samhället!
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-27 12:24:20 följande:
    Etnicitet är sällan relevant, som sagt. Men ge då för bövelen fan i att förvanska sådant i de fall det kan tänkas "väcka anstöt". En somalier som råkar ha fått svenskt medborgarskap men fortfarande uppenbarligen är så somalisk att han t.ex. planerar islamistiska terrordåd _är inte svensk_. Då ska det heller inte rapporteras om "terrormisstänkta svenskar" som om det vore Nisse i Hökarängen som råkat hamna i dåligt sällskap på utlandssemestern. 
    Enligt svensk lagstiftning är man svensk om man har svenskt medborgarskap. Varför ska tidningar ljuga eller skita i svensk lag, menar du?
  • Dorian Ertymexx
    Cal XVI Gustf skrev 2014-02-27 13:52:59 följande:
    Undrar lite försiktigt om inte Åkesson har sånt där otäckt utländskt påbrå? Det är väl inte så många etniska svenskar, eller "etniska skåningar" för den delen, som har så kolsvart hår som han har?
    Haha, vore ju askul om han blev stoppad av REVA-poliser!! Flört
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-27 13:56:58 följande:
    Ni snackar förbi varandra. Invandrare (om man därmed avser utrikes födda) begår procentuellt fler brott, likaväl begås flest brott av svenskar eftersom svenskarna är fler än invandrarna.
    Precis. Inom vissa brott är invandrare överrepresenterade, men inte mycket mer än svenskar i samma sociala grupp. I stort sett kan överrepresentationen förklaras med socialt och ekonomiskt.
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-02-27 14:01:48 följande:

Jag säger inte heller att alla inte anser sig vara svenskar, men en majoritet av dom som jag känner som inte är födda i Sverige refererar sig i princip aldrig som Svensk., men konstigt nog så är dom inga problem med det. Det är bara PK riktiga som dig som verkar ha det. Då jag står för mina barns uppehälle och en hel del andras i samhället så anser inte jag att mina barn är en belastning i samma runda slängar som en som inte jobbat en dag i Sverige och som kanske inte heller kommer att göra . Jävla dum jämförelse och det hoppas jag även att du inser. Självklart kan man inte komma till Sverige utan behov att skydd för att ta del av vår välfärd men det är ju precis det som händerna anser säkert att även fattiga romer ska ha jag till både bostad och bidrag.
    DU anser inte att dina barn är en belastning, men jag som inte har barn betalar för dina barn med min skatt. Såatteee...
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-02-27 14:01:48 följande:

Jag säger inte heller att alla inte anser sig vara svenskar, men en majoritet av dom som jag känner som inte är födda i Sverige refererar sig i princip aldrig som Svensk., men konstigt nog så är dom inga problem med det. Det är bara PK riktiga som dig som verkar ha det. Då jag står för mina barns uppehälle och en hel del andras i samhället så anser inte jag att mina barn är en belastning i samma runda slängar som en som inte jobbat en dag i Sverige och som kanske inte heller kommer att göra . Jävla dum jämförelse och det hoppas jag även att du inser. Självklart kan man inte komma till Sverige utan behov att skydd för att ta del av vår välfärd men det är ju precis det som händerna anser säkert att även fattiga romer ska ha jag till både bostad och bidrag.
    www.familjeliv.se/Forum-27-154/m49184798.html
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-02-27 14:15:50 följande:

Ursäkta mig, men med tanke på att både jag och mina barns pappor jobbar betalar skatt så står vi för våra egna och vara barns kostnader i samhället. Med tanke på att mina föräldrar jobbat och betalat skatt och jag därefter tagit vid så har jag långtifrån varit en belastning för samhället och det är framför allt så att när jag växte upp så fanns inte detta generösa bidragssytem som finns idag. Men självklart om du tror att det är du som försörjer mina barn, då kan jag ju inte mer an skratta....
    Tror du att du, med din skatt, betalar allt som dina barn får i bidrag, skola, vård och omsorg? Kort på att du tjänar löjligt mycket är det noll chans på det.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?