Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-04-23 19:18:32 följande:
    SDare som skriver motioner. Det är ett kapitel för sig. Inte minst här framträder medlemmarnas åsikter och att de inte hinner justeras i takt med att SD justerar sina skrivelser är ju inte alls konstigt. Om man vill kränga in dessa förslag under "alla människors lika värde" får man jobba hårt med ordbajseriet:

"Sverigedemokraterna vill införa flera lagar som gör skillnad på svenska medborgare och utländska medborgare, till exempel vill man förbjuda tiggeri för utländska medborgare, men inte för svenska.

Sverigedemokraterna föreslår att straffet för den som trots det tigger ska bli utvisning på livstid."

Ja, det är ju lika på SD-språk Drömmer

Det var faktiskt ett ganska bra örslag. Jag vet inte hur många människor det är sig som störs på dessa tiggare. Till och med socialdemokrater förstår att det handlar om kriminella nätverk.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/s-kommunalrad-tiggarna-transporteras-i-bmw/

http://blogg.vk.se/lennart-holmlund-kommunalrad/2014/04/23/ar-tiggeriet-organiserat-och-av-vem/
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-23 19:46:38 följande:
    Och du menar att svenskar inte kan ingå i kriminella nätverk? Och lika inför lagen är inget att sikta på? Nänä, men då får du stå ut med att bli beskylld för att backa rasistiska förslag.

Min mening är att det antingen är förbjudet för alla eller så är det tillåtet för alla. Men så är inte jag SDare.
    Hur många svenskar är det som tigger? Jag tror det inte finns någon svensk medborgare som går runt på kryckor och låtsas vara sjuk och tigger pengar. 
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-23 19:56:09 följande:
    Alla som spelar "musik" på tunnelbanan till att börja med.

Har det föresvävat dig att någon faktiskt kan vara sjuk och behöva använda kryckor och samtidigt vara i behova av mat och pengar?
    Hur många svenskar är det som spelar musik på tåg? Om det är någon svensk så är det antingen en möhippa (min musiklärare spelade ståbas på pendeltåget iförd en clowndräkt) eller så är det en svensk hemlös. De allra flesta som spelar musik på stationer och tåg är inte svenska medborgare.

Ja, det har det. Lyckligtvis har dock aldrig sett en svensk med kryckor som tigger pengar. När jag tänker efter så har jag aldrig sett en svensk som tigger pengar och då bor jag i Stockholm.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-23 20:19:48 följande:
    Inte så ofta på själva tågen utan på perrongen, i undergångar och utanför. Du måste antingen vara blind eller röra dig i alldeles särskilda delar av Stockholm för de tiggare jag har stött på där är förutom influxet av romska tiggare är  alkisar, hemlösa och ungdomar med street performances av väldigt varierande karaktär när det gäller kvaliteten och så "indianerna" med bergsprängare och panflöjter förstås.

Så hur motiverar du att vi ska ha olika lagar för olika människor?
    Eller så tar man av sig ögonbindeln och pk-hatten och inser att street performance, gatumusikanter och liknande artister är inte likadana tiggare som de riktigt fuskande tiggarna som låtsas vara sjuka eller ha sjuka barn.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-23 20:28:19 följande:
    Det finns både fejade och riktiga för du kan väl inte mena att det inte finns några fattiga människor?

Ska man förbjuda ska man förbjuda för alla. Det rasistiska är inte att förbjuda utan att bara förbjuda för vissa. 

Man ska förbjuda för kriminella. 
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-23 20:43:08 följande:
    Du får dela upp tiggare hur du vill i ditt huvud exempelvis att alla utländska tiggare fuskar och alla svenska tiggare är reko tiggare, men svara på VARFÖR vi ska ha olika lagstiftning för svenska medborgare och utländska medborgare?
    Jag kan inte förklara varför, det känns bara rätt.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-24 18:20:21 följande:
    Åh, önskar jag kunde spara det inlägget till nästa gång någon SD-fantast kommer med tjafset om att de minsann är logikstyrda och "PK-vänstern är känslostyrd".
    Varför skulle inte sverigedemokrater vara känslostyrda? Alla människor är känslostyrda. Alla människor är även logisk tänkande, mer eller mindre.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-24 18:29:35 följande:
    Ungefär som att bli kallad PK, vänsterextremist, miljömupp eller liknande.
    Nej, det är inte alls samma sak.

Föresten funkar inte länkarna. Gå in på TV3 hemsida och Program Efterlyst. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?