Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Naranjos skrev 2014-01-27 23:44:16 följande:
    Om du slutar hata och följer med vad som händer så slipper du dumma dig med skitsnack, helt enkelt.

www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Mo...

Fair enough. Men icke desto mindre röstar SD för skattesänkningar och utförsäljningar, vilket inte lämnar resurser för att genomföra dessa förslag.

Och jag hatar fortfarande inte. Det är SDs avdelning.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-01-28 15:53:38 följande:

Nu ljuger du igen, sista skattesänkningen va Sd emot. Det va väl vänstern som såg till att den gick igenom ?
    Varför skulle V rösta för ett förslag de är emot? Iofs, det är vad SD gör för jämnan, men V försöker vara konsekventa, inte populistiska.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-01-28 20:30:49 följande:

V kom ju inte och röstade, så alliansens förslag gick igenom. Bl.a. Sd röstade emot.
    Den här gången. Och med tanke på att de röstade med de tidigare sänkningarna så är det tveksamt om det är annat än taktiklir för att inte skrämma bort vänsterväljare inför valet.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-01-28 21:23:49 följande:

Ja, det är nog väldigt vanligt att när man är på väg hem på kvällen att man kommer på att man ska anmäla någon för våldtäkt.
    Om man ska tro SD-politiker, så ja. Få se nu, vilket parti tillhörde politikern som menade att det är okey om en misshandel av ens kvinnliga partner om det bara sker "någon enstaka gång"?
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-01-28 21:41:22 följande:

Sorry mindes lite fel, men tror att du vet att jag inte samlar statistik. Men det spelar ingen roll jag kan påstå att 5 Svenskar har begått överfallsvåldtäkter sista 5- 10 åren kontra 2000 eller 4000 . Antalet kvittar men det är ett stort problem för tjejer i Sverige idag.
    Nej. Överfallsvåldtäkter är inte ett stort problem för tjejer idag - VÅLDTÄKTER är ett stort problem för tjejer idag. Och de flesta sker INTE i överfallsvarianten, utan i någons hem, utav en partner eller annan närstående. Alternativt på fyllefester.
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-28 21:30:51 följande:
    Ja men det förstår du väl att de 24 = 24 SD-kvinnor som fejkar anmälningar av våldtäkter begångna av män som ser ut som att de diggar Muhammed.

Det så klart. Drömmer
    Med tanke på vad SD-are gjort tidigare för att fakea brott så skulle det tyvärr inte förvåna mig om någon kvinnlig SD-stjärna kom på den idén...
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-01-28 23:05:38 följande:

Vad Sd tycker bryr mig föga , men om ca 1/5 är Svensk ej Svenska % som döms i domstol så misstänker iaf jag en viss överrepresentation .

Och där är nyckelfrasen: som döms!

Som du kanske vet, om du läst på i frågan, så har svenskar mycket lättare att komma undan anmälning, häktande, att det kommer till domstol och inte minst att dömas. Det finns ett problem i domstolsväsendet att svenskar har lättare att komma undan med brott än folk med "fel hudfärg/namn".

• Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-01-28 23:54:06 följande:

Nä , du för kolla på Brå ( några gamla feministsidor duger inte längre) ca 26% sker i någons hem. Så det innebär ju även förövarens hem ( dvs inte hos folk i allmänhet ) Så hoppas att du inser vilka förljugna siffror du har trott på.
    Jasså? Varför duger inte "några gamla feministsidor"?
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-01-29 10:22:08 följande:
    Ännu ett skäl att hata Sd:
    wp.me/p2oCcR-3ov

Carl Linusson är ersättare till Sd-styrelsen i Norrtälje. Han gillar terrorstämplade nazistorganisationer på Facebook så pass att han tom lägger in en bild på sin FB-sida för att visa sitt stöd. Jag säger det igen, hur många "enstaka fall" måste till för att Sd ska erkänna att partiet är rasister?
    "Det är bara enstaka fall att 99% av våra politiker gör rasistiska, misogyna och andra hatiska tabbar!" Drömmer
Svar på tråden Varför hatar folk SD?