Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Stormvind skrev 2014-01-31 20:30:08 följande:
    Saken är vad du skriver är sådant som misstolkas som rasism.
    Misstolkas? Du menar som en spark mot huvudet kan misstolkas som våld?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    mr me skrev 2014-01-31 22:08:46 följande:
    Det är ganska pinsamt, och väldigt taktiskt felaktigt, att lägga skulden på väljarna för att man inte får fler röster istället för att rannsaka sig själva och fråga sig om man gör något fel. Det har varit ganska mycket turer, skandaler och konstigheter kring SD som gör att många förmodligen undrar över om det är ett parti att lita på.

Som exempel bytte SD ut sitt partiprogram mindre än ett halvår efter senaste valet. Det borde vara förbjudet för ett folkvalt parti att byta ut sitt partiprogram under innevarande mandatperiod. Partiprogram borde endast få ändras på i samband med val.

Annars hamnar man i den absurda situationen att man går och lägger sin röst på ett parti som mindre än ett halvår senare förespråkar en helt annan politik än det parti man röstade på.

De flesta kanske tycker att de ändringar SD gjorde var bra och åt "rätt" håll. Frågan är om de plötsligt kan tänkas ändra tillbaka igen åt "fel" håll? Det är inte så konstigt då om folk inte vågar lita på partiet när de ändrar sig fram och tillbaka på det sätt de gör.

Jag tror faktiskt att SD hade vunnit fler röster om de varit mer rakryggade eller "rasistiska" än nu när de ändrar sig fram och tillbaka. Fördelen med ett parti som hela tiden säger en sak och menar det de säger är att man i alla fall vet var man har dem. Tyvärr har ju inte SD riktigt lyckats med att inge något sådant förtroende.
    Sant.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-02-01 00:12:23 följande:

Vad snackar du om? Det finns väl inga demonstrationer för dessa tjejers skull? ( 70000 ungakvinnor och du babblar om ja, eller nej, och lite hen sedan blir allt bra) Spelar väl ingen roll om man har sagt nej vid en våldtäkt, hur ska man bevisa det? Du är en stor jävla soppa som nonchalerar dessa problem fullständigt.
    Jasså? Kan du påvisa eller bevisa att jag nonchalerar dessa problem, eller har du inget vettigare än ad hominem att komma med?

Och att du inte noterar att det sker manifestationer, demos etc kan jag bara beklaga. Men det var väl du som såg inte så mycket på nyheter eller läser tidningar, eller minns jag fel?
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-02-01 00:27:23 följande:

Bevisat? Om nu Finnar inte vill ha en massa invandrare så är det ju så, det måste ju vara bäst att dom får göra som dom vill. Vem fan är du eller jag att bestämma hur dom bör vara.
    Sluta försöka dribbla bort så desperat, du vet att det inte lyckas. Har du något faktiskt att kontra med, gör det, erkänn annars bara att tidigare kommentar var felbaserad. Faktum kvarstår - i norden har Sverige MINST antal personer, procentuellt (och kanske också faktiskt i rena siffror) som röstar på högerextrema partier, trots (eller kanske på grund av, beroende på forskning) att vi är de som anses ha högst invandring. Finland har högst, om jag inte minns fel, trots att de tar emot minst. Men så är deras högerextrema också mer svenskfientliga än annat också.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-02-01 10:05:44 följande:

Beklagar :) Ja det kanske är lagligt att springa runt med järnrör där?
    Njae, inte än i alla fall, men vissa folkdanser kräver käpp eller ridspö, kanske det han dras till? Vore ju iofs fasligt landsförrädiskt av honom att dras till ett annat lands kultur... men det kanske är okey om det är inom eurofascistzonen? Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    dennis02 skrev 2014-02-01 11:41:33 följande:
    Där har du fel. Många finnar gillar oss svenskar. Det de ogillar med oss är just att vi är så dumma och naiva att vi tror vi kan vara hela världens samvete och hjälpare. Samma tycker många danskar och norrmän.

Svenskar saknar överlag civilkurage och sann kärlek till sin egen ras och sitt ursprung. Det kommer att ligga oss i fatet flera gånger om, tro mig.
    Right. Ta den diskussionen med någon av de nästan 20% som röstade på Sannfinländarna.

Bristen på kärlek till den egna rasen hör jag varje gång en SD-are uttrycker sig rasistiskt. Dumt att hata andra Homo Sapiens Sapiens som grupp när man själv tillhör den rasen. Självmål faktiskt.

För övrigt heter det underart, om det inte handlar om strikta avelstermer.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-02-01 12:28:53 följande:

Nu menar jag riktiga manifesterade, ej påhittade sådana och sådana som handlar om viktigasaker.
    Alla manifestationer är per definition "påhittade", någon måste hitta på att de ska ha en manifestation. Och som sagt, om du inte läser nyheterna så är det klart att du missar när de sker. Fanns som sagt en större manifestation på söder för ett par veckor sedan. Stod en del om det i tidningarna till och med.

Och du bestämmer vad som är "viktiga saker" förstår jag?
  • Dorian Ertymexx
    Litet My skrev 2014-02-01 14:42:31 följande:
    Helt appropå var det inte JÅ som för inte så längesedan uttalade sig om att de inte skulle diskutera invandringen öht? Tänker på denna artikel bla: nyheter24.se/nyheter/inrikes/757171-jimmie-ak...

Nu vet jag inte om han bara är taktiskt eller så men vilken osis om det skulle stämma för alla som brölar ut att de skall rösta på SD pga just problematik med invandringen inom alla dess former (allt från rasistiska pepparkakor till gruppvåldtäkter) Obestämd
    Ja, märkligt hur snabbt det glömdes bort... men så verkar ju hela partiet bestå av folk med grava minnesproblem... de minns nästan ingenting av vad de gjort, vad de sagt, vad de skrivit... Pålitligt gäng...
  • Dorian Ertymexx
    Miss Behave skrev 2014-02-01 15:23:56 följande:

Fast om man inte kan stå för det som ligger en närmast hjärtat, vad kan man då stå för?

Att inte välja att diskutera det som man vurmar mest för tycker jag tyder på att man inte kan stå för det.
    Tja, det är ju kärnan i den parlamentariska demokratins kris i Sverige. Alla (och ja, det inkluderar SD) försöker desperat simma mot mitten och fånga nyckelväljargrupper och föra en fisljummen marknadskonservatism med litet socialt strössel, istället för att ha ideologi, visioner, se längre än till nästa mandatperiod.

Flera som sagt det, det politiken idag behöver är drömmare. Historien är inte slut, allt är inte över. Frågan borde vara vad vi ska göra med den framtiden.

http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=2538526
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-02-01 15:24:37 följande:
    Han har förstås lärt sig ungerska också? Det lär vara lätt, dessutom är det ju nästan som svenska vilket kan beskådas i denna ungerska musikvideo:

" rel="nofollow" target="_blank">

*skrattar* Fast det extra roliga är när de försöker hitta på roliga ord på ord som på ungerska är profana. "S.A.R.S." till exempel är ju "du skiter" på ungerska - vilket är vad han sjunger om jag inte hörde fel.

Inte min musikgenre, men de spelar bra, såvitt jag kan bedöma.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?