Tänder inte på min sambo - vill ha tips från MÄN
Min sambo sedan många år är verkligen en toppen människa på alla sätt och vis MEN jag tänder verkligen inte på honom längre. Jag tror en stor anledning till det faktiskt är att jag tycker att han blivit lite "äcklig" med åren. Det känns hemskt att behöva säga det. Han undrar ju varför jag inte vill längre och jag försöker väl säga lite saker såsom måste du alltid snusa lössnus (XL) som rinner runt i munnen. Nej, jag vill inte kyssa dig då. Kanske påssnus ibland? Det gjorde du ju förr??? Och han tränar 0 och vräker i sig skräpmat och har därför gått upp 20 kg de sista åren (allt sitter på magen). Jag själv tränar och väger lika mycket som när jag var 25 år (före vi fick barn). Det tycker han är supernajs förstås och talar ofta om hur stolt han är över att ha en så snygg sambo. Föreslagit att vi ska träna ihop men det vill han inte. Han hinner inte säger han. Men sitta och spela dataspel flera timmar per dag hinner han. Jag tycker på något sätt det är kränkande mot mig att han anstränger sig så lite. Jag saknar sex något enormt men som det blivit nu vill jag inte. Samtidigt känner jag mig ytlig. Han köper inte kläder till sig själv. På jobbet ser han bra ut men när han kommer hem blir det en för kort t-shirt och mysbyxor. Jag handlar kläder ibland till honom men då blir han bara sur och jag får lämna tillbaka det så där har jag gett upp. Han har svamp på två tånaglar som haft i säkert fem år nu. Hur äckligt som helst. Tycker även barnen. Men gör han något åt det?? Nej...Han har fötter som en 80-åring och är 40. Hallå!
Vad gör jag??? Tycker verkligen jag har försökt tala om för honom att det här går liksom inte längre. Han tror att jag blivit mindre intresserad av sex med åren men så är det verkligen inte. Men jag vill inte ha sex med honom! Är jag egoistisk? Ska jag acceptera att han inte gör ett dyft för att hålla sig fräsch för min skull? Jag älskar honom men inser att han aldrig kommer ändra sig. Det gör mig minst sagt desperat. Kan man lämna en man som man älskar för att han håller på att förvandlas till en egogubbe som fortfarande lever på att han har en god grundkondition för att han tränade hårt när han var 20??