Inlägg från: semlan24 |Visa alla inlägg
  • semlan24

(PCOS)

Hej! Vilken bra tråd! Jag och min kille försöker också skaffa barn. Vi har hållt på i 8 månader... Men eftersom jag visste att jag hade PCO sedan tidigare så var vi hos gynekologen när vi försökt i 2 mån, hon rekommenderade regelbundet sex och att vi skulle återkomma när det gått 1 år eftersom hon trodde jag skulle kunna ägglossa spontant (jag hade då BMI på 25).. Vi brände nästan ut vårt förhållande på det, blev jättejobbigt med schemalagt samliv, usch :P Sen dess har jag har provat "allt", bidrottninggele, omega 3 fettsyror, ägglossningstester, gå ner 5 kilo i vikt, träna mycket, träna lite.. Men ingen mens eller ägglossning i sikte.

Tills vi provade lchf. Trodde aldrig jag skulle palla äta den kosten, fast det gick ganska bra. Började med det för ca 2 veckor sedan. Och efter 10 dagar ÄGGLOSSADE JAG! (positivt äl-test + starka symtom) Gah! Kan ni tänka er? Jag är lite av en pessimist, tänkte att det är säkert bara slumpen. Men om man försöker i 8 månader och inget händer, sen 10 dagar av lchf så händer det. Nu räknar jag ner till grav.testet och hoppas!

Har du fått nån medicinsk hjälp TS? Nån mer som lyckats med lchf? Och en dum fråga, är det nån som vet ifall man ska fortsätta äta det även som gravid? (känns ju som att "syftet" redan är uppfyllt då, hehe).

• semlan24

En fråga, om någon vet. Jag hade stegring på äl-stickorna både fredag morgon och lördag morgon. Vi hade sex fredag kväll och lördag kväll.. men  jag är orolig att det ska ha varit för lite. Vet nån när ägglossningen egentligen inträffar? Hade symtom typ 4 dagar i rad (från fre-mån), men som kraftigast lördag kvällen (ungefär menskramper).

• semlan24

Plussade nu på morgonen!!! Kan varmt rekommendera LCHF till alla med PCO, alltid värt att försöka :D

• semlan24

Jag åt det för att hålla insulinnivån nere.. Insulin stör hormonet som startar ägglossningen (tror jag). Är normalviktig, kanske nåt åt det högre bmi:t.. Gick ner 4 kg på dieten, vet inte om det spelade in men kanske lite :)

Svar på tråden (PCOS)