(PCOS)
Hej! Jag fick diagnosen PCOS för 5-6 år sedan då jag var ca 23-24. Jag var normalviktig, men hade mens 1-3 gånger per år med allt mellan 5 veckors mellanrum upp till 11 månaders mellanrum. efter att ha haft oskyddat sex i flera år gick jag ner några kilon ca 6-7 kg och 9 månader senare blev jag spontant gravid.
Jag har nu en liten pojke på snart 1 år och 6 månader och plussade nyligt igen. Även denna gång en spontan graviditet.
Ni som fortfarande är väldigt unga kan jag trösta med att det kan hända att det blir bättre med åren. Jag var 26 och skulle fylla 27 när jag blev gravid första gången och nu är jag 28 och ska fylla 29 vilket jag tror är anledningen att jag lyckats bli gravid. Sen så behöver självklart många med PCOS få hjälp av ägglossningsstimulerande läkemedel eller via IVF, men många med väldigt gott resultat. sen kan jag också flika in att vid min nuvarande graviditet har jag ca 10 kg kvar av mammavikten, men jag hade påbörjat en LCHF-diet som kanske också hjälpte till lite.
Jag tänkte bara skriva in och kanske ge några unga PCO:are lite hopp :) och jag önskar er alla lycka till på er resa fram till en bebis.