Media Markt vill att jag ska betala 90 kr för kvitto!!!
Köpte en produkt för 179 kr i Media Markt för två veckor sedan som INTE funkar som den ska. Jag vet inte vart jag har kvittot då jag inte sparar kvitton för allt jag köper för den lilla summan och som dessutom förväntas funka problemfritt. Nu funkar dock inte den problemfritt.
Gick till Media Markt och de sa att man MÅSTE ha kvitto. Jag sa att jag kan visa kontoutdrag på köpet, gjort två veckor sen på exakt det beloppet produkten kostar. Hon sa då att de måste ta fram kvittot vilket kostar 90 kr. Mer än halva värdet av produkten!!
ÖVERALLT brukar man kunna reklamera med ett enkelt kontoutdrag, nu kan alltså Media Markt dessutom plocka fram kvittot utan problem med mitt kontoutdrag på max några minuter men den lilla servicen vill de ha 90 kr för!!! Det enda jag vill är byta produkten till en annan eller betala upp mig för en något dyrare för att försäkra mig om att den kommer funka.
Är det bara jag som tycker detta är SJUKT DÅLIG SERVICE och att jag som kund har all rätt att vara upprörd? Jag snäste att jag går hellre och lägger de där pengarna på att köpa samma produkt från en elkedja som är mer tillmötesgående tex Elgiganten. Hon skrattade bara.
Vad göra?!