• Anonym (Panna!)

Hjälp! Vad är detta i min panna? Ringa sjukvården? Styrketränare och kroppskunniga, se hit! Illa!

Har tränat styrketräning ikväll, men tog inte i mer än vanligt. Är tjej 35+ och mån om att hålla mig i form. När jag kom hem åt jag och sambon middag, med ett glas rödvin till. Därefter gick jag in i badrummet för att sminka av mig, förbereda för mig sängen. Nattkräm, god bok väntar.

Men till min fasa ser jag något konstigt i pannan! En åder eller nåt som står rakt ut, lång som en daggmask! Har aldrig sett något liknande i mitt ansikte. Vad är detta????? Bifogar bilder, en med bra ljus, en med dåligt för då syns "daggmasken" bättre. Och en där mitt ansikte är helt normalt, taget en annan dag. 

Det bultar när jag känner på "ådran", och nu har det gått en timme och den är kvar. Är det farligt? Ska jag ringa sjukvården? Är normal i övrigt och har inte ont nånstans. Men orolig som f-n då vi har stroke i släkten.

Snälla, lugna mig någon! Jag röker inte, lever sunt och är smal.    

• Svar på tråden Hjälp! Vad är detta i min panna? Ringa sjukvården? Styrketränare och kroppskunniga, se hit! Illa!
  • Anonym (Panna!)

En till med ljus:

• Anonym (Panna!)

Hur jag normalt ser ut. Jag är helt osminkad på alla bilderna.

Snälla hjälp, vad är detta! Är det farligt? Jag har aldrig sett nåt sånt på mig innan, eller nån annan. Inte heller läst om det. Rynkar på näsan  

• mullemuppan

Tippar på att det är en blodådra som "poppat ut" dels av styrketräningen och dels av alkoholen (har för mig att alkohol är blodkärlsvidgande). Ofarligt och kommer troligtvis inte märkas av imorgon.

• Anonym (cc)

bara extra mycket blod i den ådran.. det går ner när kroppen börjar slappna av.

• Anonym (Panna!)
    Anonym (cc) skrev 2013-10-30 21:38:30 följande:
    bara extra mycket blod i den ådran.. det går ner när kroppen börjar slappna av.
    Men det har ju aldrig hänt förr!! Jag har styrketränat i över femton år, och ett glas alkohol tar man väl då och då. Sedan länge. Men inte varje dag. Så det är alltså inte farligt då??? Är SÅ rädd för stroke, har sett vad det kan göra med en människa. Det bultar fortfarande, har inte lagt sig det minsta.

När går det ner?Gråter 
  • Sanda

Så ser mina armar och händer ut efter jag varit ute och sprungit, läskigt men lägger sig efter någon timme!

• Anonym (Panna!)
    Anonym (Panna!) skrev 2013-10-30 21:43:19 följande:
    Men det har ju aldrig hänt förr!! Jag har styrketränat i över femton år, och ett glas alkohol tar man väl då och då. Sedan länge. Men inte varje dag. Så det är alltså inte farligt då??? Är SÅ rädd för stroke, har sett vad det kan göra med en människa. Det bultar fortfarande, har inte lagt sig det minsta.

När går det ner?Gråter 
    Nu är min sambo orolig också, han säger det ser för jävligt ut och att jag ska ringa akuten! Förvånad
  • Queenie70

Tycker absolut du ska ringa akuten om detta är nåt helt nytt. För att vara på den säkra sidan. Eller ring sjukvårdsupplysningen.

• mullemuppan

Men du, googla bilder på Bodybuilders. Ta en titt på några stycken, hur ser deras blodådror ut?? Tror du att dom ligger närmst huden hela tiden?

Gissar att du är ganska stressad över det du har i pannan, försök slappna av så går kanske pulsen (bultandet ned). Ta en kall dusch och se om kärlet drar ihop sig.

• Anonym (M)
    Anonym (Panna!) skrev 2013-10-30 21:50:02 följande:
    Nu är min sambo orolig också, han säger det ser för jävligt ut och att jag ska ringa akuten! Förvånad
    Så får jag med. Det är blodådror som kan bli större vid ansträngning. Min sitter på samma ställe som på dig. Inget farligt.
Svar på tråden Hjälp! Vad är detta i min panna? Ringa sjukvården? Styrketränare och kroppskunniga, se hit! Illa!