• Evm

Svårt beslut och kan inte ta beslutet.

En chansning är att om du gör en abort för hans skull och inte din egen så kommer du inte vilja vara med honom ändå. Vill du behålla barnet så gör det men räkna med att vara ensamstående mamma. Det finns pappor som ändrar sig när barnet kommer men det är inget du kan räkna med. Han kommer antagligen inte finnas för dig hur du än gör för som det låter finns han inte för dig nu.

• Evm
    nobody else skrev 2013-10-30 23:47:54 följande:
    Så vad jag än kommer göra, kommer han inte finnas där för mig fast han säger det? Det e ju det jag är rädd för. Låter säkert jätte knäpp men jag e rädd för båda sakerna. 
    det tror jag inte. Det verkar inte så på hur du skriver och somsagt så tror jag inte att du kommer vilja vara med honom ifall du gör en abort för hans skull. Även om han stannar kvar med dig, han skulle inte dela din sorg över aborten, du kommer vara ledsen, han kommer vara obrydd, skulle du vilja leva med det?.

Fundera på hur du hade gjort med barnet om det bara hade varit du, han hade inte funnits alls, är det fortfarande ett svårt beslut? Man ska aldrig göra en abort pga någon annan, eller behålla barnet pga någon annan heller för den delen. Man ska göra som man själv vill och känner.
Svar på tråden Svårt beslut och kan inte ta beslutet.