Inlägg från: tro hopp kärlek |Visa alla inlägg
  • tro  hopp  kärlek

Räcker maten till 13 personer?

Tror absolut att det räcker, räkna 100 -150 gram kött per person. Så det räcker mer än väl . Låter supergott!

• tro  hopp  kärlek

Blanda 5 dl cremefraiche 1 1/2 dl majonäs, pressa i vitlök.

Eller ta 5 dl cremefraiche, 3 msk majonäs. 4 msk mango chutney. Hetta till det om du vill med cayennepeppar.

Eller riv skalet sv 1 lime, pressa ur saften. Blanda i 5 dl cf , 3 msk honung 1 tsk ingefära

Barbecue sås kokas på en höft.

1 burk passerat tomater, 1 gul. Lök. 1 pressad vitlök. Buljong, soja. Honung. Worchestersås. Lagerblad. Liquid smoke. Pepparmix. Örter. Ingefära. Whisky. Ketchup. Koka ihop. Låt kallna.

• tro  hopp  kärlek

självklart räcker det, det är ju 300 g kött per person, plus att du hade mer i kyl . 
    Du behöver inte köpa korvar om du inte själv vill det... 

• tro  hopp  kärlek
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-11-04 19:32:34 följande:
    Jo, det MÅSTE hon, annars kommer jag personligen att leta upp henne för att tvångsköpa korvar! Obestämd

Det var ett FÖRSLAG! 

Jag stod själv med fruktansvärt mycket mat en gång, trodde jag hade köpt åt helsike för mycket, men nästan allt gick åt. Det var i storleksordning 5 kg biffar PLUS massor av korv, dels enbart nöt, dels enbart fläsk (det kom även muslimer och judar) samt potatisgratäng och sallader och såser och bröd. Vi var runt 25 personer dock. Korvarna var en räddning, alla ville ha korv! Det var f.ö. bra tysk korv med kötthalt på ca 95%, ingen Dennis grillkorv.

Jag är absolut ingen korvälskare, väljer något annat om det finns, men som komplement är det väl en rätt enkel och smidig lösning. Nu gissar jag att svenskar inte tar den sista biten på uppläggningsfatet (som vanligt) så man får aldrig veta om någon hade velat ha mer. 
    självklart förstår jag att det var ett förslag, men jag tyckte att det skulle ha räckt med de hon hade plus att hon redan hade mer file liggandes i kylen.
    Jag har inget emot korv, förutom hot dogs typen. Den tycker jag inte är god.. 
Svar på tråden Räcker maten till 13 personer?