Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Vägra ge feta barn godis!

Hon kan ge ALLA barn en frukt och visa vad man kan äta istället för att ge sig på barnen och inte ge dom något (förutom brevet). Så kan hon säga att ni får en frukt för idag är det inte lördag. Godis får ni när halloween inträffar på en lördag.

Mina barn fick många frukter förra året. De gnällde inte för det. De fick inte heller äta upp de 5kg godiset de fick vardera utan det gjorde vi många godispåsar av som de hade glädje av i många veckor! Bakat fick de däremot inte äta om vi inte kände de som de fick det av pga sjuka människor som kan ha förgiftat det.

cheese skrev 2013-10-31 10:30:56 följande:

Det heter ju bus eller godis så tanten har ju valt bus. Så får hoppas tjockisarna äggar hennes hus.

Haha.... Ja och det blir väl dubbelt bus pga hennes moralpredikan.
    KimPossible skrev 2013-10-31 11:03:42 följande:

Bra jobbat dumkärring, frys ut vissa barn, få dem att skämmas och visa de andra barnen att det är ok att mobbas. Skrikandes

Det är väl för fasen inte ungarnas fel att de är överviktiga! Bättre då att ge alla barn något nyttigt alternativt en liten peng istället för godis.  

Hade det varit i Sverige, hade jag direkt funderat på vad hon hade för nick här på Familjeliv...  

People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
    Jag som förälder som alltid går med hade bog haft ett eget bus när alla sover.
    Momat skrev 2013-10-31 14:02:56 följande:

Helt sjukt.

För det första: det är ju inte barnens fel att deras föräldrar har gjort dem feta.

För det andra: de flesta vuxna vet nog att godis inte är så bra för barnen.

För det tredje: Principen "det är inte godiset man äter mellan jul och nyår som gör en fet, utan det är godiset man äter mellan nyår och jul" gäller ju här också. Det är inte så farligt att äta godis på Halloween, utan det är det dagliga stora intaget av kalorier som är boven i dramat. De feta barnen som knackar på kvinnans dörr är definitivt feta av andra anledningar än just Halloweengodiset.

Det betyder att tanten inte är så smart som hon vill påvisa.

Så nu har mina smala barn fått ca5kg godis var, De har varit ute och haft bus eller godis på denna regniga Halloween. Så tyvärr måste jag meddela dom att till nästa år kanske de inte får något godis pga att de blivit för feta av årets halloween godis. Så nu får de satsa på 2015 års halloween istället!

Svar på tråden Vägra ge feta barn godis!