min 6-åring är skitjobbig!!!!!
Han har ingen diagnos, är väldigt klipsk och snäll och smart. MEN han är rent ut sagt skitjobbig. Han pratar HÖGT och GÄLLT och MYCKET ALLTID HELA TIDEN. Han slutar aldrig prata och alla runt honom blir stressade. Vi har pratat med honom och bett honom tala tystare så att vi ska orka lyssna, vi har försökt uppmuntra de gånger han pratat mindre/lägre, vi har kramat, gett uppmärksamhet och försökt med alla möjliga och omöjliga knep. MEN han fortsätter. Han tycks ha bra självkänsla, tar mycket plats, syns och finns hela tiden. Det är inte bara vi som upplever honom såhär utan även släkten håller på att svimma av att umgås med honom. Han pratar med okända, byggfolk på gatan, butikspersonal, då jag pratar hoppar han fram och avbryter och pratar pratar pratar. Jag säger till honom, tar honom åt sidan och ber honom vänta. Men han kommer igen och pratar. Han är ALDRIG TYST och han PRATAR HÖGT. Vi och särskilt jag som är hemma med barnen är så frustrerade över det här. Min man orkar knappt 20 minuter när han kommer från jobbet så blir han stressad och får gå ifrån en stund. Jag försöker sysselsätta honom med spel, rita, läsa saga men hans prat är alltid igång. BLA BLA BLA BLA. Jag älskar honom givetvis och tycker synd om honom för han märker ju att folk blir irriterade och trötta på honom. men han KAN INTE sluta. Har ni tips?