• stinaliza

Vad ska ni ha till middag? (eller vad hade ni till middag)

Middagstips önskas Har ingen aning om vad vi ska ha till middag! Har ingen större matlust eller lust att stå vid spisen i den här värmen (jaja - nu klagar man på det! *ler*) Gärna något med kyckling, en köttbit eller färs!
    Få se nu vilka kulinariska kockar det gömmer sig därute!

• Svar på tråden Vad ska ni ha till middag? (eller vad hade ni till middag)
  • stinaliza

det här blev det:
    kycklingfile med hemlagad bearnaise (eller hur nu det stavas), strips och grekisk sallad.
    Mmmmm...supergott

• menförhelvete

Jag äter vit toblerone.

• Nightwish

Vi åt oxfilé som vi stekt ihop med champinjoner, röd paprika & 3 burkar creme fraich med paprika/chili smak, till det åt vi ris *mums* =)

• Xnia

jag lagade faktiskt kyckling! stekt strimlad kyckling, rödlök, burkananas, vitlök o fetaost. Med ris till. Enkelt, gott.

• menförhelvete

nu äter jag kex och mögelost oxå. Passar på att äta mycket mögelost innan jag blir gravid, sen är det ju förbjudet. Om jag fortsätter med dessa dåliga matvanor blir jag väl aldrig gravid... brukar nog laga mat och så men idag känner jag inte för nåt alls, sambon är borta och tråkigt att laga bara till sig själv.... Borde väl sätta mig ner och supa också i min ensamhet bara för att OM jag blir gravid kan ja ju inte göra det sen!! skrattar... låter nog bli det ändå. brukar förresten aldrig dricka nåt efter äl i väntan på bim, ifallifall man vet ju aldrig..

• Fommpen

Jag gjorde en nasigoreng på lite olika saker vi hade hemma!
    Gott blev det iallafall!

• Pernilla75

Idag blir det kotletter, kryddsmör och pasta enligt makens önskemål. Själv hade jag klarat mig på en tonfisksallad *ler*

• Vår

Vi åt grillad kyckling med hemmagjord potatissallad. Potatissalladen gjordes på kokt färskpotatis, delade i halvor (små), körsbärstomater, gurka, rödlök, fetaost, sallad från grönsakslandet och lite dressing (olivolja och sån där liten påse med nåt pulver i). Det är otroooligt gott. Man behöver ingen sås till heller, eftersom salladen är lite läskande med dressingen på. Jag tycker den salladen är godare än sån där vanlig potatissallad med vitt klegg (majonäs mm).

Vi älskar att grilla på sommaren så det blir det mycket av.

Svar på tråden Vad ska ni ha till middag? (eller vad hade ni till middag)