• Anonym (Gift(ig) man)

Mest män på Happypancake?

Brukar hänga där ibland, och blir inte riktigt klok på kvinnorna, eller också är det jag som inte har koll på "Koderna" som gäller där?

Det är svårt att överhuvudtaget få kontakt med nån, särskilt när man angett att man är gift, trots att man skriver att man inte är ute efter ett "snedsteg", utan bara söker nån att snacka med.
    Går bättre (men bara lite) när man inte anger civilstånd.

Tolkar det som att det är ett kraftigt överskott på män, så kvinnorna kan välja och vraka! 
    Samtidigt när man hängt där ett bra tag, så ser man att en del kvinnor är kvar, ända sen man gick med faktiskt, så dom kanske har svårt att hitta den rätta?

Nån som har koll på ungefärlig procentsats på fördelningen?

Finns ju 3 kategorier: Vänskap, kort romans och seriöst förhållande.
    Vänskap och seriöst förhållande är förstås vanligast i annonserna! 

Det borde väl gå att hitta nån som kanske inte vill mer, än att "snacka lite skit" i all enkelhet?

Ser väl hyfsad ut (har bild som öppnas vid anmodan), ett trevligt sätt också, skötsam.
    Dock lite blyg, som kanske ligger mig i fatet?

• Svar på tråden Mest män på Happypancake?
  • Anonym (kimpa)
    Kvinna 27 skrev 2014-08-20 23:54:46 följande:

Jag är med på HP och är ute efter kort romans. Nu har jag fått väldigt fina svar och bestämt träff för fysiskt mys ;) Med fina svar menar jag något som återkopplar till min presentation t.ex.

När jag tidigare sökte vänskap så skickade alla bara kukmått till mig XD

Undrar om det inte är en hel del som tolkar vänskapsvarianten på HP som knullkompisar:) Så en del som klickat för vänner, skriver ju därför i sin pres.-text:
    "obs - jag söker ej sex, endast vänskap"

Grejen är att idag finns så måånga varianter, att de borde ha iaf några till att klicka för i presentationen. Verkar tex som att folk gör skillnad på kk´s och friends with benefits, vilken skillnad det då skulle vara...beats me....
    Någon har skrivit även skrivit att de söker kk+....
    Jag tror att folk idag är riktigt ute och snurrar...
  • Pheromone

Har hittat den magiska pusselbiten. Som förpestar. Förstör alla möjligheter att få träffa en sk "seriös" partner (i detta fall) en kvinna på kontaktannonser oavsett vilken; KRÄSEN. ÖVER KRÄSEN ELLER BARA SMYG LESBISK. Är ordet många söker. Därför att vara spydig elak eller nedlåtande i sin profil presentation. Kommer aldrig att funka.

"_"
  • Pheromone

Kvinnor vill ta över. De har kännt sig förtryckta i åratal. Dessutom är kvinnor rent biologiskt i sin egna betraktelse vackrare. Mer självständig samt mer psykologiskt starkare än män. Har alltid varit en symbol för betraktning. Som ett objekt som en sak som ska vara till för njutning. Även för lesbiska kvinnor så som bi - sexuella kvinnor.

Så när någon funderar på varför det är ytligt på HP. Eller MP eller vilken kontakt annons som helst. Så har det att göra med vad som passar egot hos kvinnor. Egot om vad som endast duger för dem. Precis som om de äger. Har skrivit ett kontrakt med den partnen de vill ha som en partner. Problemet är bara det att de. Själva går om kring i ett par skitiga trosor och kanin tofflor med papiljotter i håret med en cigg i käften. Mumsar på en pralin ask med för mycket smink i ett sunkigt ansikte. Men ställer skyhöga krav på andras bekostnad och utseende.

-_-
  • Pheromone

Listan kan göras lång på vad dessa "sköna damer" borde ändra på innan de påstår att de är kärleksfulla ödmjuka humoristiska singel kvinnor som söker någon.

De kräver även att man ska ha en bild. Vad många tror är att bilden kan visa "vem man är". Problemet är bara det att de inte förstår att den riktiga bilden visas när de inte har förstått. Har förmågan att sänka kravet på sina egna ideal. Paradoxalt blir det när de endast betraktar utan att förmå att välja för de är så jävla sjukligt KRÄSNA.

De skriver kort och gott (när de väl svarar)

-Tack! Men jag är inte intresserad.

-Lycka till, med sökandet.

Va fan ska man lycka till med. ? Humor?

När det är dem man vill lära känna med tanke på en sk matchning som stämmer in till 100%

Det som är riktigt roligt är när dessa damer fattat att det är de själva som är deras egna fel att de är singlar.

• Pheromone

..Kommer att förbli singlar är orsaken till att de blir singel. Eftersom de inte har förmågan att bry sig om vad det är som krävs att samarbeta med någon från det andra könet. Kanske även egna.

Utan endast kommer att betrakta andras brister och fel. Men vad vet jag jag är ju bara en man som har lite funderingar på vad det är som föregår i huvudet på en singel kvinna.

• Anonym (Singelkvinna)

Det är sjukt jobbigt att vara singel och sökande som kvinna idag.

Det vi främst vill ha är trygghet. Tänk om en kille/man kunde kontakt en och lyckas förmedla:

-Hej ensam kvinna, jag erbjuder dig trygghet, styrka och mod.

Men det vi får är följande:

-Hej ålder? Sugen? Har du fler bilder på din kropp? Ska vi ses ikväll jag kan smita från jobbet? Nej jag är inte gift....? Fina bröst du har. Är du kåt? Hur smeker du dig själv? Gillar du 16 cm? Har du testat analsex? Varför inte, är du flata eller? Bla Bla bla.

Eller:

-Hej...... Vad gör du?......ok.......kul.........ja.......nej.......

godmorgon......vad gör du?.........aha......

Zzzzzzzzz........

Vad är det män inte fattar?

• Anonym (Ej norm)
    Anonym (Singelkvinna) skrev 2014-10-19 10:50:54 följande:

Det är sjukt jobbigt att vara singel och sökande som kvinna idag.

Det vi främst vill ha är trygghet. Tänk om en kille/man kunde kontakt en och lyckas förmedla:

-Hej ensam kvinna, jag erbjuder dig trygghet, styrka och mod.

Men det vi får är följande:

-Hej ålder? Sugen? Har du fler bilder på din kropp? Ska vi ses ikväll jag kan smita från jobbet? Nej jag är inte gift....? Fina bröst du har. Är du kåt? Hur smeker du dig själv? Gillar du 16 cm? Har du testat analsex? Varför inte, är du flata eller? Bla Bla bla.

Eller:

-Hej...... Vad gör du?......ok.......kul.........ja.......nej.......

godmorgon......vad gör du?.........aha......

Zzzzzzzzz........

Vad är det män inte fattar?

Du är inte normen för alla kvinnor.

De flesta kvinnor vill inte bara ha trygghet och det du listar, väldigt många kvinnor vill ha spänning och knulla.

Ni får väl börja med att skriva vettiga profiltexter så det framgår vad ni vill ha.
  • Anonym (Singelkvinna)
    Anonym (Ej norm) skrev 2014-10-19 20:57:05 följande:

Du är inte normen för alla kvinnor.

De flesta kvinnor vill inte bara ha trygghet och det du listar, väldigt många kvinnor vill ha spänning och knulla.

Ni får väl börja med att skriva vettiga profiltexter så det framgår vad ni vill ha.

Tro mig, jag är normen för en vanlig singelkvinna.

Jag skulle säga att väldigt få i verkliga livet är ute efter enbart sex. Det är bara en feluppfattning i män huvuden.
  • Anonym (hasse)

Kloka ord säkert fick du någon att tänka till. Tror nog det ligger mycket i just bekräftelse och brist på självkänsla.

Theo11 skrev 2014-07-30 13:26:45 följande:

Jag blir bara ledsen när jag läser kommentarerna här.  Hp är ingen uttalad site för att träffa folk att ligga med. Finns det inte tillräckligt med sådana?

Hela den här inställningen idag till människor skrämmer mig.

Vi har själva gjort oss till slit och släng varor. Hur glad blir man av att ligga med 100 män eller 100 kvinnor? Vad ger det? Sex blir ju bättre med nån man känner. Dessutom får man så mycket mer emotionellt.

Sen när blev det OK att bedra varandra. Att vara så respektlös mot den man delar sitt liv och barn med? Ni söker efter bekräftelse på helt fel sätt.

Om man inte är nöjd i sin relation får man lämna den. Man kan inte äta kakan och ha den kvar. Hur glada skulle ni själva bli om ni eran respektive bedrog er.

En människa är väl mer än fitta och kuk.

Suck.

Ni borde skämmas över er själva men det sorgliga är att ni inte gör det. 

Jag skäms för er. 

För män som är seriösa har jag ett svar.. ansträng dig. Jag håller med de som skriver att man inte kan skriva hej hur är läget.

Vill man ha nåt får man kämpa för det. Det är något en kvinna kommer ihåg.

Och en kvinna med självrespekt... vill ha respekt. 

Ta hand om er :)

Svar på tråden Mest män på Happypancake?