• Anonym (m)

Så dåligt jobb :(

Anonym (:() skrev 2013-10-31 15:35:01 följande:
    I know. Inte konstigt att folk hellre har socialbidrag än arbetar..
    Men socialbidrag ska väl för sjutton vara en sista utväg, inte för att man inte gillar sitt jobb eller får tillräckligt bra lön. Tycker de som "väljer" socialbidrag framför ett jobb, vilket som helst borde skämmas. Varför ska jag gå till mitt jobb varje dag för att vara med och försörja de som väljer att inte jobba.

Grattis till jobbet! Borde ju vara otroligt skönt att känna att du kan försörja dig själv. 
  • Anonym (m)
    Anonym (Sant) skrev 2013-10-31 20:57:10 följande:
    Å
    Om man tjänar lika mycket på att jobba som att få socialbidrag så är det något fel tycker jag. Varför jobba då liksom...
    Därför att vi andra ska slippa försörja dig! Vad hände med att ta ett vuxet ansvar för sitt eget liv. Jag vet att socialbidragen i Sverige definitivt inte är höga men om de är så höga att man väljer bort att jobba kan jag inte låta bli att tycka att de borde sänkas.
  • Anonym (m)
    Anonym (Sant) skrev 2013-11-01 10:44:04 följande:

Om svaret var riktat till mig så kan jag bara säga att jag alltid jobbat sedan jag gick ut gymnasiet för snart 30 år sedan och skaffat mig 2 högskoleutbildningar under tiden. Jag har studielån för en av utbildningarna men jobbade parallellt medan jag läste in den andra utbildningen. Så försörjer mig, det gör du inte. Jag tycker att det ska löna sig att arbeta i förhållande till socialbidrag för det är nämligen ganska jobbigt att jobba alla veckodagar, hämta barn i skolan och köra hela racet hemma. Så lever många sina liv.
    Klart det ska löna sig att jobba, om det inte gör det tyder ju det på att bidragen är för höga. Eller?
Svar på tråden Så dåligt jobb :(