• Anonym (gravid)

Gravid med svinkoppor, är det farligt?

Är det farligt med svinkoppor när man är gravid, vid förlossningen eller för det nyfödda barnet?

Bör jag kräva att få en antibiotikabehandling för att hinna bli frisk innan förlossningen?

• Svar på tråden Gravid med svinkoppor, är det farligt?
  • Philippa

Beror på vart det sitter på kroppen....

• Anonym (gravid)
    Philippa skrev 2013-10-31 19:00:22 följande:
    Beror på vart det sitter på kroppen....
    Om det är i underlivet? Även om det inte spritt sig än kan det ju mycket väl göra det.
  • Philippa
    Anonym (gravid) skrev 2013-10-31 19:03:48 följande:
    Om det är i underlivet? Även om det inte spritt sig än kan det ju mycket väl göra det.

Har du det i underlivet ska du givetvis behandlas innan BF.... prata med din BM.
  • Anonym (gravid)
    Philippa skrev 2013-10-31 19:06:01 följande:

Har du det i underlivet ska du givetvis behandlas innan BF.... prata med din BM.
    Jag har inte i underlivet än, men jag menar att det kan säkert sprida sig dit. Finns en risk ändå. Vad kan hända om jag har svinkoppor i underlivet vid förlossningen?
  • Masken84

Min son fick svinkoppor någon vecks innan. Jag skulle föda ringde vc och ssk sa att det kunde vara farligt för mig och det ofödda barnet! Ringt läkaren?

• Anonym (gravid)
    Masken84 skrev 2013-10-31 22:42:07 följande:
    Min son fick svinkoppor någon vecks innan. Jag skulle föda ringde vc och ssk sa att det kunde vara farligt för mig och det ofödda barnet! Ringt läkaren?
    Hur gick det sedan? Fick din son antibiotika? Blev du smittad?

Jag fick höra av läkaren att det inte var farligt.
  • Masken84

Sonen hade svinkoppor men jag blev inte smittad. Hans koppor försvann efter en vecka. Vi tvättade spritade händer och ytor hade salva kvar sen sist han hade svinkoppor. En Salva som innehöll antibiotika

Svar på tråden Gravid med svinkoppor, är det farligt?