• TiinaLarsson

Äggdonation i Sverige

Hej tjejer â??️
    Vad kul att jag hitta en tråd för oss som gör/planerar äggdonation i Sverige. Fanns ju en tråd men de var hösten 2013/vintern 2014! Och nu är de ju snart vår â??️ Visst? ð???
    Berättar vår historia lite kort. Vi har två misslyckade ivf försök. Jag har endometrios och därför dålig äggkvalite ð??? fick valet att göra ett till ivf elr en äggdonation. Vi valde äggdonation eftersom de är större chans att lyckas bli gravid. Detta blir nu vårt sista försök "gratis". Vi har en direkt donator som är min syster. Detta kändes självklart. Från både sidor. Och dessutom är vi väldigt lika. Går på Sahlgrenska. Vi har haft vårt info samtal och ska på kurator samtal faktiskt imorgon. Sen ska vi bara bli godkända så är de igång. Min läkare trodde de blir nu i vår. Förhoppningvis innan påsk men det är inte helt hundra. Min syster är redan klar med alla samtal och prover och hon har blivit godkänd ð??? Nu väntar hon bara på att vi blir godkända och sen få en tid till och börja! Är så förväntansfull inför detta â?ºï¸ Är de någon mer som är i ungefär samma situation som oss? Du var igång va Jojjo?
    Kram till alla er kämpade. Vet hur olidlig väntan är men det går fort ❤️

• TiinaLarsson

Åh tack:)) vi hade också funderingar attsöka utomlands men vår läkare tyckte vi skulle ha lite is i magen och vips så ringde dom efter ett par månader att det äntligen var dax:) hur lång är väntetiden i Riga? Då är ni också igång? Så spännande! Jag är helt exalterad över detta:))

• TiinaLarsson

Vad kul swede:) vad jag förstått så verkar de vara lite annorlunda medicineringar utomlands. Jag ska nedregleras blir troligtvis suprecur och sen få äta några tabletter också. Då är ni ju jätte nära nu. Håller tummarna:) jag hoppas vi får komma igång nästa månad. Kurator samtalet gick jätte bra. Tog en halvtimma. Hon sa redan där att vi typ e godkända:)) så nu väntas bara ett papper från dom med ett start datum:)) jag vill komma igång så fort som möjligt!!! Jo visst är de helt underbart gjort av min syster. Kommer vara henne evigt tacksam

• TiinaLarsson

Hej swede. Hur går det för er? Ni har visst haft ET? Åh hoppas så att allt gått bra? Att du nu är ruvare:))
    Själv började jag spraya suprecur idag:) det är planerad äggplock på min syster v 21:) är så förväntansfull inför detta. Samtidigt som jag känner oro inför jobb situationen. Vet att man inte ska ta några beslut iförväg. Har tanken på att besöka doktorn samma vecka som ET blir av. Vet inte hur stor chansen är och va hemma ett tag. Men har så mycket på jobbet både fysiskt och psykiskt just nu. Känner att jag vill göra allt för att detta nu ska gå vägen. Och kunna känna att jag mår bra och kan slappna av. Hur har du/ni gjort? Elr är de någon annan som vart hemma för just detta? Hoppas någon kanske har nåt svar elr tips?
    Håller mina tummar swede för er

• TiinaLarsson

Vad glad jag blir för er. Det kommer gå jätte bra tror jag:)
    Får se hur allt går här och hur jag mår. Ska försöka tänka på mig själv i slutändan. Som sagt man vill göra allt nu för att man själv ska må så bra som möjligt och att allt ska gå vägen. Ska bli kul och få följa er. Hör gärna av dig när du har test dag:)
    Kramar

• TiinaLarsson

Swede - Hur går det för dig? Här har jag äntligen börjat med progynon jippii:))fick åka till SU och punktera en äggblåse cysta förra veckan eftersom mina värden inte gick ner:( men nu såg allt bra ut och jag börja med progynonen igår:)) äggplock som planerat v21! Börjar bli rätt nervös. Har vart hemma sjukskriven i ett par veckor. Det har hjälpt rätt mycket. Slipper den stressen vi har på jobbet. Vill ju må så bra som möjligt nu så ägget fäster fint;)
    Har ni andra hört något?

• TiinaLarsson

Swede - åh nej. Lider med dig. Men som du säger. Se det positiva du har kunnat bli gravid. Det kommer gå hela vägen nästa gång I know :))

Dom har donatorer i Göteborg det är inte brist på det utan läkartider:(

Jag har läst mycket om prednisolon någon som har provat elr vet mer om de? Funderar på att ringa SU idag och fråga dom. Men dom brukar va rätt mesiga med att skriva ut mediciner:/

• TiinaLarsson

Dom har själva sagt det på SU när jag frågat varför det är så lång väntetid. Vi fick tid efter 1,5 års väntan men det var för att vi hade egen donator.
    Vi hade kurator samtal i mars. Efter det sa dom att det tar ett par veckor för att bli godkänd (oftast inga problem) sen så fort man är godkänd från det kollar som upp en tid då vi ska starta:)) så vårt gick rätt fort från det att vi var på kurator samtalet. Veckan efter hade vi redan post i brevlådan att vi var godkända. Att vi kommer bli kontaktade av barnmorska när vi får en tid att starta:))

Svar på tråden Äggdonation i Sverige