• dreamz

Äggdonation i Sverige

Heejsan!
    Jag har stått i kö för äggdonation sedan juni 2012 och väntar fortfarande på att få komma till.
    Jag ska villigt erkänna att jag näästan kollar i brevlådan 7 ggr per dag för att det kanske dimper ner ett kuvert från sahlgrenska... åååhhhh denna väntan gör mig galen! =D

• dreamz

Hej!

Nej vi har inte fått komma in än... Kollade upp hemsidan igår å dom ändrat kön till 2 år. Vet faktiskt inte varför det är just 2 års i väntetid i västragötalandslän

• dreamz

Är ni bedömda och klara? Eller väntar ni på art komma intill bedömningen?

• dreamz
    TiinaLarsson skrev 2014-05-08 09:53:21 följande:
    Dreamz - har ni egen donator elr hur har ni det?
    Nej ingen egen donator tyvärr.
    bullenochgrisen skrev 2014-05-08 11:22:17 följande:
    Vi är bedömda och klara. Vi var på vårat första möte november 2013, sedan har vi varit på återbesök ca. Tre gånger efteråt. Jag gör en testcykel just nu eftersom att jag inte har egen mens. Var på ks förra veckan och gjorde ul för att se om slemhinnan växt, vilken den hade med Progynon X3 / dag. Nu tar jag Då Provera i tio dagar för att framkalla en blödning ( jippiii, NOT!) Men vi var på psykologsamtalet förra veckan där de sedan ska göra ett ställningstagande och godkännande för våran lämplighet. Men de sa att vi inte behövde oroa oss för allt hade gått så bra och bi har sån bra syn på allt :) Men menar du att du stått i kö i två år utan något besök???
    jag är utredd  gjorde jag i 20 årsåldern jag har premature menopaus, typ kom väl i klimakteriet när jag var 19 år.
    Men har inget hört på två år till ÄD.

• dreamz
    TiinaLarsson skrev 2014-05-08 09:52:05 följande:
    Swede - åh nej. Lider med dig. Men som du säger. Se det positiva du har kunnat bli gravid. Det kommer gå hela vägen nästa gång I know :))

Dom har donatorer i Göteborg det är inte brist på det utan läkartider:(

Jag har läst mycket om prednisolon någon som har provat elr vet mer om de? Funderar på att ringa SU idag och fråga dom. Men dom brukar va rätt mesiga med att skriva ut mediciner:/
    oj hur vet du att det e brist på läkartider? finns det någon sida man kan läsa om det? :)
  • dreamz

Sånt har inte jag gjort än. Men jösses vad fort det gått för er!

Fattar fasen inte varför det e så sjuuukt lång väntetid... Vänta ca 2 år på att bli bedömd om man är lämplig eller inte. Den bedömningen tycker man att man kunde få tidigare.

• dreamz

Ah ok :).

Kanske lite konstigt men känns bättre nu när du berättat lite om dina erfarenheter med SU.

Dom säger att SU är ett av det bästa i Sverige på ÄD

• dreamz

Njae har för mig att jag hört att detta inte går på vårdgarantin

Men man skulle bott i Sthlm då med andra ord! :). Ringde förra sommaren och frågade hur det gick. Dom sa att jag stod fortfarande i kö och att man fick räkna med 2 år i väntetid.

• dreamz

Hej!!

Hur går det för alla? :)

Vi har iaf fått en tid på SU för att ta prover osv :)

• dreamz
    Längtar12345 skrev 2014-08-12 18:17:37 följande:

Hej.
     Vår resa: ställde oss i kö för ÄD på SU dec-11. Blev kallade på ett första besök dec-13. Vår donator fick 4 ägg varav två blev befruktade. Ett färskt till mig och ett till frysen i mars -14. Plussade efter två veckor och är nu gravid i vecka 24. Ängslig och orolig nästan hela tiden men försöker njuta. BF dec -14.
    Lycka till alla ÄD-systrar (och bröder).

Åh grattis!!! :)

Låter härligt att det gick på första gången!

Tänker lite på om du förberedde kroppen innan dom planterade ägget in i dig ( typ slutade med socker,kaffe osv).

Man (iaf jag) vill juh ha en sån bra miljö som det bara går så att ägget vill fästa ordentligt!

Kram!
Svar på tråden Äggdonation i Sverige