Äggdonation i Sverige
Är 24 år och jag och sambon har stått i kö för äggdonation i snart en månad. vi fick ställa oss direkt i kön då jag gjorde min utredning som 14 åring då jag hamnade i för tidigt klimakterie. jag ringde till huddinge igår och fråga om väntetiden. de sa att de inte kunde säga exakt väntetid då det beror på donatorer och om andra hoppar av i kön osv. men att hon trodde att vi skulle bli kallade i höst. någon som har mer info om hur det går till? Har läst om både spray och sprutor, tar man det innan äggåterförandet? Fick reda på att man ska dit och prata med en kurator också när man kommit fram i kön. hur förbereder man sig för det? Har ni spekulerat något om hur man ska berätta för barnet hur hon/han blev till och när man ska göra det? Har hört att den frågan kommer upp nämligen. vill ge alla som står i kö lite hopp, det är kämpigt, frustrerande och väldigt plågsamt att bara vänta. att man inte kan påverka det själv. om det ens kommer att lyckas osv. jag försöker att inte ta ut några förhoppningar för tidigt. vill egentligen inte tänka på detta alls utan ta det som drt kommer. men det är såååå svårt! Tappa inte er själva under resans gång.