Inlägg från: Anonym (Avocadoolja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Avocadoolja)

Sårig hårbotten

För mig funkar hårbottenmassage med 100 procent avocadoolja, finns i hälsokosten. Ta en dryg matsked och massera in länge. Minst en halvtimme. Schamponera sen noga, och upprepa detta varje gång du tvättar håret. Jag blir av med mjäll och andra problem med hårbotten med denna kur.

• Anonym (Avocadoolja)
    Anonym (Avocadoolja) skrev 2013-11-01 17:02:38 följande:
    För mig funkar hårbottenmassage med 100 procent avocadoolja, finns i hälsokosten. Ta en dryg matsked och massera in länge. Minst en halvtimme. Schamponera sen noga, och upprepa detta varje gång du tvättar håret. Jag blir av med mjäll och andra problem med hårbotten med denna kur.
    Ps: det går även bra att äta oljan, den är nyttig och innehåller ämnen som du kanske har brist på. Det är känt att avocado är bra för huden över hela kroppen.
  • Anonym (Avocadoolja)
    Anonym (Fröken ts) skrev 2013-11-02 03:15:33 följande:

Tack för tipset, det ska jag testa. Vitaminbrist har jag inte som tur är.
    Ja prova det. Mitt hår har fått en lyster som aldrig förr, och mjäll är ett minne blott. Tidigare hade jag problem med riktiga hudfllagor i hårbotten som man kunde "dra av", vintertid. Det snöade en del från mitt huvud när jag skakade håret, om man säger så. Förvånad

Tänk på att ju längre du masserar, desto bättre effekt! Gärna en halvtimme om du orkar. Sen kan oljan sitt kvar en kvart-halvtimme efteråt, så huden i skallen riktigt suger i sig alla gottigheter som finns i avocado-olja.

Lycka till!!! {#emotions_dlg.flower}   
  • Anonym (Avocadoolja)
    Anonym (Fröken ts) skrev 2013-11-02 03:15:33 följande:

Tack för tipset, det ska jag testa. Vitaminbrist har jag inte som tur är.
    Mjäll brukar iofs vara tecken på brist på något. Man kan inte testa för brist på varenda vitamin, mineral och antioxidant heller. Avocadoolja är sprängfylld med nyttiga saker, så äter du den också, så kommer du göra din kropp en välgärning. Hudproblem ska åtgärdas inifrån såväl som utifrån, det är min lilla filosofi. Ät omega 3 olja också! SÅÅ bra för torr fnasig hud och mjäll.
Svar på tråden Sårig hårbotten