Lutfiskens dag idag. Äter du lutfisk?
Idag infaller den kanske inte så uppmärksammade dagen då vi hyllar Lutfisken.
Det är med andra ord Lutfiskens dag idag.
Hur är ditt förhållande till lutfisk?
Är det något du gärna stoppar i dig?
Idag infaller den kanske inte så uppmärksammade dagen då vi hyllar Lutfisken.
Det är med andra ord Lutfiskens dag idag.
Hur är ditt förhållande till lutfisk?
Är det något du gärna stoppar i dig?
Jag äter lutfisk dock var det jättelänge sen jag åt det. Det var min mormors som bjöd på det och hon gick bort för 7 årsen!
Om det serveras äter jag men det är inget som jag köper och lagar till hemma.
Har smakat nån gång, men jag gillar det inte. Konsistensen funkar inte.
Nej tack.
Jag trodde man bara åt lutfisk på julen. I min släkt är det i alla fall julmat. Jag är inte så förtjust i det men äter om det bjuds i alla fall.
Älskar lutfisk! Äter det dock bara på julaftonskvällen.
Men herregud, alla dessa dagar som framtagits av företagen för att tjäna pengar...
Jag älskade lutfisk som barn(på julen alltså - inte i november för att det är en "speciell" dag). Sen blev jag vego och åt självklart inte fisk längre. Nu äter jag fisk igen, men gillade inte konsistensen längre. Ska ge det ett försök till i år.
Farmor och mamma brukade laga och äta det ihop medans vi andra åt potatis och såsen. Var ju lite kul att få blanda den vita såsen med kryddpeppar på tallriken
Har smakat och nej tack,det är bland den vidrigaste "mat" jag vet! En dallrande geleklump utan smak,huvva! "Men det är ju såsen som gör det" säger alla-ja,men ät såsen till nån annan ätbar fisk då!
Min mamma sa att enda andledningen till att hon åt lutfisk var vitsåsen =) Själv har jag aldrig ätit lutfisk.... eller såsen....
Det är inte gott
Tycker så synd om långan som gått ett sånt hemskt öde till mötes. Smaken och konsistensen är vidrig och makens släkt samlas och äter på annandagen. Har testat ett par år men det funkar inte. I år ska jag ta med mig nåt eget, banne mej!!
Jag älskar lutfisk och äter det flera gånger om året, inte bara vid jul.