Har du smakat älg och/eller ren?
Har du smakat älgkött och/eller renkött?Det spelar ingen roll huruvida köttet var stekt, grillat, torkat etc.
Motivera vart du är född och bor nu!
Ja både älg o ren. Älg äter vi nästan varje gång vi äter kött. Uppväxt i Jämtland bor nu i Västerbotten
Älg har jag ätit, tycker dock inte om det. Bor i Småland.
Jajjemen, både och. Född och uppvuxen samt boendes i Västerbotten. Tjälknöl på älg är bland det godaste som finns! :) Annars är jag faktiskt inte så överförtjust i viltsmaken. Ren är inget som jag brukar äta.
Smakat båda men älg äter vi mest utav dessa två. Född och uppvuxen i Stockholm men bor nu i Halmstad. Vi har alltid haft jägare runt oss och nu är vi de själva så därav äter vi en del älg. Annars tycker jag det är spännande att smaka på olika djur så har testat lite olika :)
Smakat ren och äter älg regelbundet. Jag bor i skåne. Jag och min man har egen skog med god jakt (och så har vi lite extra mark längre upp i Sverige också) så viltkött äter vi flera gånger i veckan.
Ja, jag har smakat, och äter när tillfälle ges, både älg och ren (och struts, bison och aligator....) Född och bor nu i STHLM.
Japp. Båda sorterna är vardagsmat. Bor i Norrbotten.
Både och. Föredrar älg, hjort och vildsvin. Skåning!
Ja, både älg och ren. Ren har aldrig varit något jag ätit ofta. Älg (och rådjur) var vardagsmat när jag bodde ihop med en jägare för en herrans massa år sedan.