• Mithi

Har du smakat älg och/eller ren?

Har du smakat älgkött och/eller renkött? 

Det spelar ingen roll huruvida köttet var stekt, grillat, torkat etc.

Motivera vart du är född och bor nu!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du smakat älg och/eller ren?
  • enLitenEmma

Ja både älg o ren. Älg äter vi nästan varje gång vi äter kött. Uppväxt i Jämtland bor nu i Västerbotten

• Gurkan

Älg har jag ätit, tycker dock inte om det. Bor i Småland.

• Erfdgt

Jajjemen, både och. Född och uppvuxen samt boendes i Västerbotten. Tjälknöl på älg är bland det godaste som finns! :) Annars är jag faktiskt inte så överförtjust i viltsmaken. Ren är inget som jag brukar äta.

• Mithi
    Erfdgt skrev 2013-11-02 13:28:36 följande:
    Jajjemen, både och. Född och uppvuxen samt boendes i Västerbotten. Tjälknöl på älg är bland det godaste som finns! :) Annars är jag faktiskt inte så överförtjust i viltsmaken. Ren är inget som jag brukar äta.
    Torkat renkött är ju såå gott!  Annars brukar jag inte äta ren heller. Älg däremot äter jag ibland eftersom vi brukar få älgkött av släktingar som jagar och det händer ibland att vi blir bortbjudna och serverad älg. Älg gillar jag om den är tillagad rätt! Jag är också född, uppvuxen och boendes i Västerbotten! =) 
  • EmeNo11

Smakat båda men älg äter vi mest utav dessa två. Född och uppvuxen i Stockholm men bor nu i Halmstad. Vi har alltid haft jägare runt oss och nu är vi de själva så därav äter vi en del älg. Annars tycker jag det är spännande att smaka på olika djur så har testat lite olika :)

Nova 110903
  • Jecw

Smakat ren och äter älg regelbundet. Jag bor i skåne. Jag och min man har egen skog med god jakt (och så har vi lite extra mark längre upp i Sverige också) så viltkött äter vi flera gånger i veckan.

• Aniiee

Ja, jag har smakat, och äter när tillfälle ges, både älg och ren (och struts, bison och aligator....) Född och bor nu i STHLM.

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Furstinna

Både och. Föredrar älg, hjort och vildsvin. Skåning!

• Mercurialis

Ja, både älg och ren. Ren har aldrig varit något jag ätit ofta. Älg (och rådjur) var vardagsmat när jag bodde ihop med en jägare för en herrans massa år sedan.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Har du smakat älg och/eller ren?