Lufthjul, vad tycker du?
Vi har sneglat lite på en vagn som vi tycker om. Den har dock lufthjul. Det har vi aldrig haft förut.
Vad tycker du om det? Får man pumpa dom ofta?
Vi har sneglat lite på en vagn som vi tycker om. Den har dock lufthjul. Det har vi aldrig haft förut.
Vad tycker du om det? Får man pumpa dom ofta?
Lufthjul är klart bäst! Går mycket mjukare. Jag kollar luften 3-4 gånger i året
Lufthjul är bäst tycker vi. Vi går nästan aldrig på asfalt utan blir grusväg och kullersten och då är det toppen. Aldrig behövt pumpa dom men vi kollar med jämna mellanrum ändå
Okej. Jag tycker punkteringsfria var väldigt behändigt. Behövde aldrig fundera över saken. När vi var och kikade på barnvagnen igår, så sa kvinnan i butiken att man nog bör pumpa hjulen med 1-2 månaders mellanrum. Det kändes lite väl ofta..
älskar lufthjul <3 kollar den 1 gång var 6 månad :P
Har bara haft lufthjul på mina vagnar (fem barn) och har varit nöjd. Har absolut inte pumpat varannan månad.
(Då pulade jag ändå ner fyra barn i en vagn och däcken höll bra ändå )
Älskar också lufthjul. Har en vanlig pump hemma. Fyller på med lite luft på någon minut eller två kanske 2-3 ggr om året.
Lufthjul är det bästa. Vi hade det på båda våra vagnar. Klart mjukast och skönast.
Lånade iblanb vagnar med andra hjul, och de var väldigt hårda och skumpiga. Så för barnets skull så hade jag definitivt valt lufthjul. Vi pumpade väl någon gång i halvåret, kanske. Fick laga punktering nån gång också, men det var för att vi köpte begagnat, så hjulen var ganska slitna. Men man dör ju inte av att laga en punka...
Jättebra med lufthjul tycker jag :)
Bor på landet gillade det inte då jag jämnt å ständigt fick punktering.
Har haft 12 vagnar och de flesta med punkteringsfritt men älskar lufthjul, framförallt nu när det kommer snö då är det oslagbart. Och vad är problemet med att pumpa, det gör man ju på några minuter hemma utan problem, tom. min 3åring kan sköta pumpen till hjulen även om han inte är stark nog att trycka i luft så vet han hur man gör.
Finns bra pumpar bla. på claesohlsson som är små men ger högt tryck om man nu inte har nära till mack eller bil för då kan man pumpa på bensinmacken när man ändå tankar bilen. Man ska ändå gå igenom vagnen och kolla så allt är ok lite då och då. Det är helt klart värt att ägna 5min/månad åt att kolla och pumpa däcken. Sån stor skillnad.
Själv upplever jag att det är lite olika på olika barnvagnsmärken. En del har så bra fjädring så där gör lufthjulen ingen skillnad. Medan andra modeller har dålig fjädring och då kan det vara bra med lufthjul.
Kör nu en Emmaljunga med punkteringsfria och är väldigt nöjd.
Lufthjul är bäst, kollar mina 3 gånger om året. Lätt o pumpa och håller sig snygga. Har en annan vagn med andra däck, stenar fastnar hela tiden i dom däcken. Däcken ser ut som skit och är använd 10 gånger.