Inlägg från: Tebriane |Visa alla inlägg
  • Tebriane

manisk hittekattunge!

Hej hej jag har ett problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med! Jag har en 15 veckors kattunge som jag fick vanvårdad och eländig när han var ca 5 veckor. Han är väldigt go och tillgiven och älskar att leka med barnen.
    Sen har vi det här med mat! Han blir som en liten gremmling! Helt galen, spottar och fräser när han äter. Morrar konstant och skulle han komma över något han stulit så behöver man vara två vuxna för att ta det ifrån honom! Känner att detta kommer bli ett problem när han blir större om jag inte kommer tillrätta med det nu. Hur ska man få honom att lugna sig kring maten?
    Tack på förhand!

• Svar på tråden manisk hittekattunge!
  • Tebriane

Ja jag har en annan katt också så han har haft mycket "stöd" från honom ...

• Tebriane

Han får kattungemat det är det enda som fungerar för han kräks och får diarré av torrfoder, tror att det är för att an äter för fort... Den stora katten får äta på diskbänken för annars hetsäter den lille upp hans mat med... Han får mat tre ggr om dagen och äter alltid upp allt, skulle nog gärna äta skåla med!

• Tebriane

Ja och om jag ger honom små portioner så härjar han runt tills han får mer... Verkar som han behöver bli riktigt mätt. Det går bra nu men t han blir stor kommer han vara som en bulldozer i köket och då är det inte lika lätt att hålla honom borta

• Tebriane

Men hur gör jag det med mjukmat? Han äter en hel burk på en gång om jag ställer fram det

• Tebriane

Kattungemat :) men han äter allt som kommer i hans väg... Även papper och förpackningar ... Och detta kan vara efter en redig kattmåltid men faktisk kattmat..

• Tebriane

Jag har provat allt från sån från veterinärens till sån man köper i vanlig matbutik...

• Tebriane

Provade i eftermiddags på din inrådan... Han åt upp en hel burk vuxenmat... Men det kanske tar ett tag innan han vänjer sig... Karlsson och jag tackar för hjälpen ;)

Svar på tråden manisk hittekattunge!