• Anonym (Chockad)

Hjälp!!!! Tampongen kom ut nu efter tre veckor!

Har fått världens chock, duschade och tyckte att det var något konstigt i underlivet och hårt, när jag kände efter så drog jag ut en tampong.

Trodde jag skulle svimma, måste ha glömt bort den och den måste ha suttit där i tre veckor. Inte haft några biverkningar som dålig lukt. Vad händer nu? Har allt ruttnat ihop? Kan jag bli steril? Är inte 14 år men aldrig varit med om något förr. Ni som vet bättre, är det livsfarligt?

• Svar på tråden Hjälp!!!! Tampongen kom ut nu efter tre veckor!
  • Anonym (Chockad)
    hymafr skrev 2013-11-02 16:44:41 följande:
    Nej, inget farligt om det gått 3 veckor.

Är du säker på det? Känns skönt att höra, känner mig så äcklig, varit småfebrig och trött hela veckan.
  • Anonym (kajan)

Det är ingen fara, om du inte mått dåligt på något sätt är allt ok. Håll utkik de närmaste dagarna om du känner dig dassig, får feber eller jobbiga flytningar. Då kan du ha fått någon infektion. I annat fall så får du väl skaffa bättre minne

• Anonym (Chockad)

Eller inbillat mig att det beror på det.

• Anonym (kajan)
    Anonym (Chockad) skrev 2013-11-02 16:47:00 följande:

Är du säker på det? Känns skönt att höra, känner mig så äcklig, varit småfebrig och trött hela veckan.

Men du, nu skriver du ju att du haft feber! Avvakta 2-3 dagar och se. Blir det inte bättre så får du söka vård, ring till gyn om du inte är bättre om någon dag!
  • Mylla

Du kan få en infektion. Om du får det blir det symtom som dålig lukt och skumma flytningar. Då bör det behandlas.

• Anonym (Chockad)
    Anonym (kajan) skrev 2013-11-02 16:47:57 följande:
    Det är ingen fara, om du inte mått dåligt på något sätt är allt ok. Håll utkik de närmaste dagarna om du känner dig dassig, får feber eller jobbiga flytningar. Då kan du ha fått någon infektion. I annat fall så får du väl skaffa bättre minne

Skäms, var ute en kväll när jag hade mens, säkert då :-/
  • Mylla
    Anonym (Chockad) skrev 2013-11-02 16:47:00 följande:

Å det säger du nu... Du borde nog kolla tempen och boka en tid imorgon för undersökning. I alla fall ringa och fråga.
  • Anonym (Chockad)
    Anonym (kajan) skrev 2013-11-02 16:48:45 följande:
    Men du, nu skriver du ju att du haft feber! Avvakta 2-3 dagar och se. Blir det inte bättre så får du söka vård, ring till gyn om du inte är bättre om någon dag!

Jo jag ska avvakta, kanske inbillning. Tur att jag inte tvingat någon till oralsex iallafall, får rysningar. Tänk om den ploppat ut i mun på mannen. Nej fy, aldrig hänt förr.
  • Anonym (Chockad)
    Mylla skrev 2013-11-02 16:51:12 följande:
    Å det säger du nu... Du borde nog kolla tempen och boka en tid imorgon för undersökning. I alla fall ringa och fråga.

Jo jag tänker ringa gyn, är säkert inbillning men känns obehagligt nu. Känns så vidrigt. Tack för att ni lugnar ner mig lite. <3
  • Anonym (TSS)

Vet inte om du kan ha fått TSS, Toxic shock syndrome. Står ju på tampongaskarna att man kan få det. Jag skulle nog kolla upp mig i alla fall nu när du skriver om feber.

• Anonym (kajan)
    Anonym (TSS) skrev 2013-11-02 18:42:11 följande:
    Vet inte om du kan ha fått TSS, Toxic shock syndrome. Står ju på tampongaskarna att man kan få det. Jag skulle nog kolla upp mig i alla fall nu när du skriver om feber.

StarStruck skrev 2013-11-02 18:35:35 följande:
    Googla tampongsjukan
    Klart som korvspad att det kan utvecklas till det. Men symptomen är ofta mycket mer tydliga, och framförallt brukar de visa sig snabbare än på tredje veckan. Därav rådet om att hålla koll på feber och flytningar förstås.  Inte att utesluta, men om ts inte får några vidare besvär är det ingen fara.
  • Anonym (Chockad)

Varit lugnt men har nu ont när jag kissar, skit!

• Anonym (kajan)
    Anonym (Chockad) skrev 2013-11-02 19:53:14 följande:
    Varit lugnt men har nu ont när jag kissar, skit!
    Tycker du ska boka tid hos din husläkare imorgon ts. Det är förmodligen bara en vanlig urinvägsinfektion, men tala om händelsen med tampongen. Det kan också vara att urinröret varit intryckt en längre tid utan att du känt det och nu när spänningarna släpper svider det till. Du kommer att få recept för att få bort urinvägsinfektionen (om det nu är en sådan, vilket är högst troligt). Drick mycket så du kissar ut bakterierna! Det värsta du kan göra är att hålla dig. Även om det bara kommer 4 droppar, kissa ändå.
  • Anonym (Netta)

Har du haft sex med tampongen inne? nej men det går väl inte va?

• FireLady
    Anonym (Netta) skrev 2013-11-27 06:23:21 följande:
    Har du haft sex med tampongen inne? nej men det går väl inte va?

Med kort snopp går de

Du har haft feber ts, du har ont när du kissar och det trilla ut en tampmmg igår som varit inne i VECKOR. Alltså vad mer behövs för att du ska besvära att bry om dig för att besöka dr?
  • Anonym (care)

hur har det gått ts. 

• Anonym (Chockad)
    Anonym (care) skrev 2013-11-27 06:37:36 följande:
    hur har det gått ts. 

Det har gått bra, inte haft några större men nu efteråt. Däremot har jag blivit paranoid, bytt till bindor.
  • Anonym (care)
    Anonym (Chockad) skrev 2013-11-27 08:41:05 följande:

Det har gått bra, inte haft några större men nu efteråt. Däremot har jag blivit paranoid, bytt till bindor.

Skönt att höra och klokt tror jag att byta till bindor, jag tror det är snällare mot kroppen
Svar på tråden Hjälp!!!! Tampongen kom ut nu efter tre veckor!