Hej! Jag är en gymnasieelev, och har en uppogift i religion att välja en religion, religiös organisaton etc. och analysera deras syn på evoulutionsläran samt big bang, jag måste intervjua en person som själv tillhör den religionen. Jag valde Jehovas vittnen och uppskattar verkligen om du kan svara på mina frågor till intervjun!
Vad tycker du om evolutionsläran samt Big-bang? Kan du tänka dig att vetenskapen och religionen kan förenas och visa en tredje teori om människans uppkomst? får en anhörig i er religion (Jehovas vittnen) även tro på Big-bang samt evolutionsläran? Många elever kan tycka att naturvetenskapen men framför allt evolutionsläran är ett känslosamt ämne i skolan, därför undrar jag vad tycker du om det? Är att det är rätt eller fel att man undervisar eleverna på skolan om naturvetenskapen?
Vad har du att säga om det stora mysteriet, ”Om Gud finns varför finns det så mycket ondska på Jorden?” Då denna fråga är det som får många människor att tvivla på gud lita på vetenskapen istället för religionen.
Tacksam för hjälpen hälsningar Zainab