Ont i magen och blod i avföring
Ni som inte vill läsa om sådana här problem kan lämna på en gång, jag skriver detta då jag behöver få höra lite andra inputs på vad detta kan bero på, och kanske stilla min oro...
Först och främst så vet jag mycket väl att ni inte kan ställa någon typ av diagnos utan det är läkare som ska göra detta, men det blir inget läkarbesök förrän på måndag då min VC inte har några tider att tillgå under helgerna.
Jag har länge haft obehagskänsla i magen, illamående och kräkningar till och från. Tröttheten har varit överhängande väldigt länge och likaså yrseln. Jag är hungrig men har absolut ingen som helst aptit eller lust till att äta överhuvudtaget.
I början av veckan upptäckte jag mängder av rött blod på pappret efter att ha gjort, ja, nr 2. Trodde först det var dags för mens men upptäckte ganska direkt att det inte var det som det var frågan om. Vid närmare "undersökning" upptäckte jag också väldigt mycket "slem". Tittar ner i toaletten och där är alldeles rött från blodet.
Blev jätteorolig och ringde direkt till sjukvårdsupplysningen. De trodde då att det var någon hemorrojd som förmodligen sitter lite längre upp då jag aldrig haft några problem med hemorrojder och inte har det nu heller. Men så kan givetvis vara fallet, ev att jag har något sår precis "innanför". Problemet är dock att det inte gör ont att göra nr 2, jag är inte heller hård i magen.
Tänkte på det någon dag men sedan inte mer, det hände bara den enstaka gången. Men idag, vid två tillfällen, var det samma visa igen. Och problemet är att jag har så ont i magen och har ett fruktansvärt illamående så att hur jag än gör, hur jag än vrider och vänder på mig så blir det aldrig behagligt, jag rapar mycket och har ett konstant tryck över hela magen.
Jag har funderat på om det är hemorrojder trots allt, eller någon spricka, men givetvis har tanken flutit över till att handla mer och mer om någon hemsk tarmsjukdom eller inflammation/infektion, typ crohns eller något liknande.
Någon som har haft liknande symtom och fått diagnostiserat?
Jag ska som sagt till läkaren, men vill ändå höra mer, kanske få något lugnande ord eller så, det är väldigt svårt att hantera när man upptäcker så här mycket blod från tarmen som man ju inte tycker ska komma så där...