• Ms Boss

Erfarenhet av Personal shopping på Åhléns?

Jag har ganska länge funderat på att anlita en personal shopper för att få lite hjälp att bygga en bra garderob. Jag behöver framför allt kläder till jobbet, men kanske också basplagg till fritiden. Festkläder har jag tyvärr inte så jättestort behov av just nu, med två barn och mycket jobb blir det inte så mycket fester. Flört 

Det lutar mest åt att göra detta på Åhléns City, dels för att de har ett bra och brett utbud, och dels för att själva tjänsten är gratis.

Nu undrar jag om det är nån som har erfarenhet av det och vill dela med sig av det? Blev du nöjd? Några tips på förberedelser som man själv kan göra? Och, hur mycket pengar handlade du för?

Tacksam för alla tips, råd och erfarenheter!  

• Svar på tråden Erfarenhet av Personal shopping på Åhléns?
  • Anna74a

Pratade just med en jobbarkompis som ska göra det snart.
    10 000 kr ska hon handla för, tyckte att hon sade att det var det lägsta beloppet.
    En hon känner har gjort det och blev nöjd.

• Ms Boss

Just Åhléns rekommenderar en budget om minst 7000 kr och det är väl ungefär vad jag har tänkt mig. Kan tänka mig lite mer om jag känner att det är bra plagg som jag verkligen känner att jag kommer att kunna ha länge, men jag kommer inte lägga så vansinnigt mycket mer.

Jag vill mest få ny inspiration och tips på plagg som jag själv inte skulle hitta. Plus att det förstås är så skönt att slippa rota runt i alla butiker...Skrattande 

• Anna74a

Det låter väldigt skönt och värt pengarna om man får hjälp att hitta snygga plagg som sitter bra .
    Hon sade att man skulle bli intervjuad först och återkomma ett par timmar senare för att prova.

• Anna74a

Bara det inte blir en konstig stämning sedan om man inte gillar kläderna :)

• Ms Boss

Nej, det har jag ju också tänkt på...
    Men jag tror inte det. Dels är ju de professionella och vana, men sen så tror jag det är viktigt att vara helt ärlig förstås. Annars kanske man kommer därifrån 10000 kr fattigare och med en massa kläder som man inte gillar. Rynkar på näsan

• Anna74a

Precis vad jag tänkte.
    Ja jooo det var ju snyggt, här är kortet.
    Sedan kommer man hem och känner sig besudlad ;)

• Ms Boss

Ha ha, jag inte helt lyckat.
    Men då får man ju faktiskt skylla sig själv. Och dessutom är det ju öppet köp.  

• Tittij

Jag har gjort det. Har för mig att det var i våras.

Det jag bad om var; 
    att  hitta en klassisk skjorta som sitter bra (smal med stora bröst, blir ALLTID glipor mellan knapparna..)
    klassiska kostymbyxor
    överlag att bygga upp en bra jobbgarderob med fina accessoarer
    snygga skor som är bekväma med lagom klackhöjd
    Att våga ta ut svängarna lite mer i färg och mönster, så jag bara har marinblått och randigt i garderoben..

Jag trodde hon skulle misslyckas på skjorta och skor men ha jättelätt att få till snygga accessoarer.
    Skjorta och skor nailade hon på en gång!!  Även byxorna älskade jag. Däremot tog hon inte med några accessoarer förutom en scarf jag inte gillade.

Men jag är mer än nöjd! ALLA kläder satt som gjutet! Allt passade ihop och det mesta var min stil. Vi var "oense" om några plagg. Saker hon tyckte var toppen och jättefina på mig. Men som jag inte kände mig 100% nöjd med. Så det slutade med att jag handlade för kansek 3500 kr, men sa att jag återkommer i höst så jobbar vi vidare med den klassiska basen

Jag kan mer än väl rekommendera tjänsten! De är proffsiga, trevliga och superduktiga på sitt jobb. Sen är det klart att om man ber dem utmana ens comfort zone så kommer ju inte allt falla en i smaken, men hittar man nåt guldkorn man inte hade upptäckt själv så är det ju skoj. 

• Tittij

Och det är självklart öppet köp! Jag tog med två toppar hem som jag tyckte kändes "ok" men som jag ville känna på hemma. Då de inte växte från ok till toppen åkte de tillbaka en vecka senare
    Så i "värsta" fall om inget fallet i smaken och man tycker det är jobbigt att säga det är det ju bara köpa några grejer och sen lämna tillbaka dem nån dag senare

De jobbar inte heller på provision, utan har fast månadslön, så det behvöer man inte heller ha dåligt samvete för (frågade om just provisionen för att jag var nyfiken, ifall de prackar på en mer än man behöver...)

Svar på tråden Erfarenhet av Personal shopping på Åhléns?