• Anonym (??)

medicinskt abort i hemmet- kan man göra det utan att berätta?

jag behöver råd. Jag fick nyss ett positivt gravtest men har bestämt mig för att göra abort.
    vi har redan en bebis som tar all vår tid och jag har precis pluggat klart och har inget jobb.
    Jag ser ingen lösning på hur det ska gå med det nya barnet då jag bara skulle få lägsta
    föräldrapenningen om jag tar mammaledigt vilket skulle göra att vi inte har någon inkomst den månaden.

Det skulle aldrig gå med en till bebis, det skulle inte vara rättvist att inte kunna försörja det nya barnet.
    Jag vet att det låter själviskt att göra en abort pga ekonomiska skäl. Påhopp undanbedes och ja, vi skyddar oss.

Det jag funderar på är om man kan göra en medicinsk abort i hemmet utan att berätta det för någon? Eller märks det? Min sambo är emot abort och skulle aldrig gå med på att jag skulle göra en. Inte heller skulle han kunna tänka igenom det och se att vi inte har förutsättningarna.

Hjälp vad ska jag göra?  

• Svar på tråden medicinskt abort i hemmet- kan man göra det utan att berätta?
  • viseversa

Nej du ska inte göra en abort utan att berätta för din sambo. Hur kan du ens fundera på det. Egoistiskt som satan. Han har rätt att veta.

• Topcom

Tror det är bäst att du gör kirurgisk abort på sjukhuset. Säg att du måste sova över hos en vän vars pojkvän akut gjort slut eller liknande.. En hemabort är riskfylld och väldigt blodig. Finns risk att han upptäcker det , tänkte jag.. Bättre att göra allt på sjukhuset där de har koll på dig

• Topcom
    viseversa skrev 2013-11-03 21:22:09 följande:

Nej du ska inte göra en abort utan att berätta för din sambo. Hur kan du ens fundera på det. Egoistiskt som satan. Han har rätt att veta.

Det spelar ingen roll vad han säger, det är hennes kropp och hennes beslut. Om hon ör säker på sin sak tar bara övertalningskampanj onödig energi.
  • Anonym (cc)

Om vi bortser från allt det moraliskt rätta.

Säg att du är gravid, att du ska gå till sjukhuset för att kolla hur långt gången, sen skulle på att blödningen är ett missfall 

• Cilla93
    viseversa skrev 2013-11-03 21:22:09 följande:

Fast det är ju ändå hon som bestämmer om hon ska göra abort eller inte. Jag tycker också att man i alla fall ska säga, men kan förstå henne då han verkar vara helt emot abort.
  • Anonym (cc)
    Anonym (cc) skrev 2013-11-03 21:24:47 följande:
    Om vi bortser från allt det moraliskt rätta.

Säg att du är gravid, att du ska gå till sjukhuset för att kolla hur långt gången, sen skulle på att blödningen är ett missfall 
    *skylla på
  • Anonym (missfall)

Moraliskt fel ja, men om du vill underlätta kan du ju hämta ut abortpillrena, berätta att din mens är sen och att du kanske är gravid.
    Sen om du blöder mycket är det missfall, går det bra så var mensen bara sen..

Men du vet själv om du klarar av/vill ljuga så här...

• Furstinna

Gör en hemabort och säg att du misstänker att det är ett missfall.

• viseversa

Klart det är ts som bestämmer. Jag om någon är en människa som tycker kvinnan ska ha all rätt att bestämma. Dock betyder det INTE att hon ska ljuga för sin sambo. Vad är det för förhållande undrar jag? Om hon måste göra en abort bakom hans rygg??

• Whitetrash86
    viseversa skrev 2013-11-03 21:33:44 följande:
    Klart det är ts som bestämmer. Jag om någon är en människa som tycker kvinnan ska ha all rätt att bestämma. Dock betyder det INTE att hon ska ljuga för sin sambo. Vad är det för förhållande undrar jag? Om hon måste göra en abort bakom hans rygg??
    Troligen ett förhållande där mannen kommer lämna henne om hon gör abort.. något Ts troligen inte vill
Svar på tråden medicinskt abort i hemmet- kan man göra det utan att berätta?