• Anonym (blåtiran)

Det bli rättegång för misshandeln biomamman utsatte mig för!

Jag vet inte om jag ska bli glad eller ledsen. Åklagaren har beslutat att bevisen räcker för att väcka åtal mot biomamman, för att hon hoppade på mig och slog mig helt oprovocerat (om man inte räknar att jag överhuvudtaget finns som en provokation). Det var hon som sökte upp mig, jag har hållit mig undan från alla familjeaktiviteter (lucia, avslutningar, familjedagar osv, för att ge plats åt bioföräldrarna).

Det känns på ett sätt skönt att det blir rättegång och att hon förhoppningsvis blir dömd för det hon gjorde mot mig. Men när jag tänker på bonusarna så blir jag bara ledsen. Det är ju inte på något sätt så att hon riskera att hamna i fängelse, men de förtjänar som alla barn att inte har ett krig runt omkring sig. Tyvärr är detta den enda vägen att gå, biopappan ha prövat alla andra och det blev bara värre. Biomamman behöver tydliga ramar och regler och konsekvenser när hon inte håller sig till dessa. Jag önskar bara att det kunde vara annorlunda...

• Svar på tråden Det bli rättegång för misshandeln biomamman utsatte mig för!
  • Anonym (MrsC)
    Anonym (blåtiran) skrev 2013-11-04 10:28:47 följande:
    Jag vet inte om jag ska bli glad eller ledsen. Åklagaren har beslutat att bevisen räcker för att väcka åtal mot biomamman, för att hon hoppade på mig och slog mig helt oprovocerat (om man inte räknar att jag överhuvudtaget finns som en provokation). Det var hon som sökte upp mig, jag har hållit mig undan från alla familjeaktiviteter (lucia, avslutningar, familjedagar osv, för att ge plats åt bioföräldrarna).

Det känns på ett sätt skönt att det blir rättegång och att hon förhoppningsvis blir dömd för det hon gjorde mot mig. Men när jag tänker på bonusarna så blir jag bara ledsen. Det är ju inte på något sätt så att hon riskera att hamna i fängelse, men de förtjänar som alla barn att inte har ett krig runt omkring sig. Tyvärr är detta den enda vägen att gå, biopappan ha prövat alla andra och det blev bara värre. Biomamman behöver tydliga ramar och regler och konsekvenser när hon inte håller sig till dessa. Jag önskar bara att det kunde vara annorlunda...

Åh jag förstår dig! Att du både tycker det är skönt och blir ledsen. Det är ju sorgligt att bonusarna ska behöva gå igenom det här. Men samtidigt kan ju inte biomamman få bete sig hur som helst.
    Ni får försöka stötta bonusarna genom det här. 
  • Anonym (blåtiran)
    Anonym (MrsC) skrev 2013-11-04 16:25:47 följande:

Åh jag förstår dig! Att du både tycker det är skönt och blir ledsen. Det är ju sorgligt att bonusarna ska behöva gå igenom det här. Men samtidigt kan ju inte biomamman få bete sig hur som helst.
    Ni får försöka stötta bonusarna genom det här. 
    Bonusarna kommer inte få reda på rättegången eller vad som har hänt för att leda till den. De behöver inte veta det om sin mamma, det är ingenting som kommer göra så att de mår bättre. Men det är mer hur hela situationen är, för även om de inte vet just om detta så är det en pågående konflikt mellan deras föräldrar och den känner de ju så klart av.
  • Anonym (MrsC)
    Anonym (blåtiran) skrev 2013-11-04 18:13:57 följande:
    Bonusarna kommer inte få reda på rättegången eller vad som har hänt för att leda till den. De behöver inte veta det om sin mamma, det är ingenting som kommer göra så att de mår bättre. Men det är mer hur hela situationen är, för även om de inte vet just om detta så är det en pågående konflikt mellan deras föräldrar och den känner de ju så klart av.

Vad bra att ni lyckas hålla dem utanför. Men som du skriver, de känner ju av den pågående konflikten ändå och rättegången innebär ju en extra press på alla parter vilket kanske barnen märker av även om de inte vet anledningen till det. Så de kan nog ändå behöva ökat stöd från er under tiden den pågår. Men du verkar resonera så klokt :) så det tror jag du redan har förstått.
  • Eterisk

Men hur är männen som haft ihop det med dessa våldsamma, aggressiva, otrevliga och allmänt konstiga kvinnor? Jag tänker mig att karlarna måste vara riktigt märkliga också. Ingen man som jag haft en relation till skulle för ett ögonblick ha beblandat sig med illafungerande kvinnor. 

• Litet My

Eterisk: Förmodligen av samma anledning som alla dessa kvinnor lever med män som misshandlar dem och är våldsamma och ändå stannar kvar länge, eller inte alls lämnar.

• Anonym (MrsC)
    Eterisk skrev 2013-11-05 08:20:33 följande:
    Men hur är männen som haft ihop det med dessa våldsamma, aggressiva, otrevliga och allmänt konstiga kvinnor? Jag tänker mig att karlarna måste vara riktigt märkliga också. Ingen man som jag haft en relation till skulle för ett ögonblick ha beblandat sig med illafungerande kvinnor. 

Min sambos ex är inte våldsam men aggressiv, hotar och är otrevlig och bossig.
    Och min sambo är inte märklig men en av de vänligaste och varmaste personer jag träffat.

Jag tror att det är förklaringen till att deras relation höll så länge att de hann skaffa barn. Han stod ut med alldeles för mycket och accepterade alldeles för mycket otrevligheter från henne.  

Dessutom, många kvinnor (och män) kan bete sig hyfsat i början av relationen. Verka "normala" om du förstår hur jag menar. Men efter skilsmässan är det en annan sak.  
  • Ess
    Dom är hur normala som helst. Ta min mans ex tex, framgångsrik inom sitt område, välrenommerad. Tror inte att någon skulle kunna tro att hon kan/kunde bära sig åt som hon gjorde.
     Kan va att han inte saknade henne, inte bad på sina bara knän att hon skulle stanna kvar. Utan han var mer intresserad av att få till ett umgänge med barnen. Den sk egoboosten uteblev för hennes del, vilket sen skulle hämnas på det bästa av alla vis, genom barnen.
    Min man hade märkt att hon kunde va rabbig mot folk hon blev ovän med, men han hade aldrig kunnat gissa att hon skulle bära sig så illa åt som hon gjort.
  • Anonym (MrsC)
    Ess skrev 2013-11-05 08:37:10 följande:
    Dom är hur normala som helst. Ta min mans ex tex, framgångsrik inom sitt område, välrenommerad. Tror inte att någon skulle kunna tro att hon kan/kunde bära sig åt som hon gjorde.
     Kan va att han inte saknade henne, inte bad på sina bara knän att hon skulle stanna kvar. Utan han var mer intresserad av att få till ett umgänge med barnen. Den sk egoboosten uteblev för hennes del, vilket sen skulle hämnas på det bästa av alla vis, genom barnen.
    Min man hade märkt att hon kunde va rabbig mot folk hon blev ovän med, men han hade aldrig kunnat gissa att hon skulle bära sig så illa åt som hon gjort.

Eller hur! De kan bete sig hur normalt som helst, framgångsrika inom yrkesområdet och ingen i bekantskapskretsen kan ana hur de agerar mot sina ex.

Det min sambo "gör fel" enligt sitt ex är att han inte inser att hon vet bäst vad som är bra för barnen. Han vill vara med och påverka och få ha sin tid med barnen ifred utan att hon är inne och detaljstyr vad barnen ska äta och göra de veckorna de bor hos oss. "X måste träna både lördag och söndag!". "Du måste meddela mig resultaten från barnens läxförhör under veckans gång, det kan inte vänta tills bytesdagen". "Vi måste ses och prata om det här, det går inte att ta via mail/sms, och det kan inte vänta två dagar utan vi ska ses idag!".  "Det är baaaarnen du straffar annars".
  • Anonym (blåtiran)
    Hennes beteende efter att de separerat är något som kom lite grann från klarblå himmel. Visst att hon ha lidit av psykisk ohälsa, men inte alls på den här nivån. Detta är som att se en dålig såpa, den är så surrealistisk att det inte ens kan vara en dockhussåpa!
    Min man är helt fantastiskt, om något för snäll och för omtänksam. Detta har hon ju självklart utnyttjat. 
  • Anonym (MrsC)
    Anonym (blåtiran) skrev 2013-11-10 01:24:03 följande:
    Hennes beteende efter att de separerat är något som kom lite grann från klarblå himmel. Visst att hon ha lidit av psykisk ohälsa, men inte alls på den här nivån. Detta är som att se en dålig såpa, den är så surrealistisk att det inte ens kan vara en dockhussåpa!
    Min man är helt fantastiskt, om något för snäll och för omtänksam. Detta har hon ju självklart utnyttjat. 

Ja vad är det som händer med en del vid skilsmässor egentligen? De får verkligen fram det sämsta ur en del personer. Och det är de som är åt det snälla och omtänksamma hållet som blir utnyttjade.
  • Anonym (hej)

Är biomamman ostraffad blir det knappast fängelse.

Och hon behöver förmodligen få lite vett om allvar i situationen.

• Anonym (blåtiran)
    Anonym (hej) skrev 2013-11-20 13:26:03 följande:
    Är biomamman ostraffad blir det knappast fängelse.

Och hon behöver förmodligen få lite vett om allvar i situationen.

Jag vet det, skrev det till och med i trådstarten :)

Men du har helt rätt i att hon behöver få lite vett i huvudet. 
Svar på tråden Det bli rättegång för misshandeln biomamman utsatte mig för!