Inlägg från: Mandelskorpan |Visa alla inlägg
  • Mandelskorpan

STORA sömnproblem idag 9 mån

Såg att någon redan föreslagit att ta bort vete. Sonen är överkänslig och sover uselt om han äter ngt med vete eller mjölk. Kan ju vara värt att prova... Jag tänkte även på tyst reflux - googla om ni inte redan kollat det. Hoppas det snart blir lite bättre.

• Mandelskorpan
    Saralainen skrev 2013-11-11 21:06:22 följande:
    Jag hittar ingen bra info om tyst reflux. Bara reflux men det är väl inte samma? Har ni någon bra sida jag kan läsa om det på?

Jo det är samma, det är bara det att barnen inte kräks som menas med tyst. Det finns en gammal bra refluxtråd här på forumet. Sitter med mobilen nu men ska se om jag kan länka till den senare.

Refluxbarnen får ont när de ligger ned, det är därför de sover så dåligt. Maginnehållet åker hiss och det retar och gör ont. Vanligt är att de sover med huvudet långt tillbakakastat.

Ska försöka skriva mer senare.
  • Mandelskorpan
    Saralainen skrev 2013-11-13 08:13:09 följande:
    Ang reflux. Har läst på lite mer om det nu.
    Jag har tagit bort komjölk, ingen förbättring.
    Hon har aldrig varit hostig eller slemmig på nätterna. Hon går upp bra i vikt. Det ENDA som skulle stämma in är irriterad och sover dåligt. Kan man söka för reflux för enbart det????

Reflux gör att de får ont. Särskilt när de äter och när de har legat ned en längre stund, typ 2h kanske. Våran har kastat huvudet bakåt och skrikit vid matning och sovit dåligt på nätterna, men sovit bra kortare pass på dagen (2-3h). Men det behöver ju absolut inte vara det som är problemet, men det var det med vår unge. Blev ofantligt mkt bättre med Nexium.
Svar på tråden STORA sömnproblem idag 9 mån