• CMW

STORA sömnproblem idag 9 mån

Vad glad jag blev när jag hittade den här tråden! Eller glad är väl fel ord,väldigt synd att vi alla har så dåliga natter, men skönt att veta att man inte är ensam. Vår dotter är snart 11 månader och hon sover också extremt dåligt. Precis som TS nämnde så har det varit så ända sedan hon föddes. När alla andra bebisar på BB sov timmar I sträck I sina korgar så var vår dotter uppe och gnällde. Det där dygnet efter förlossningen när bebisar ska sova hur länge som helst såg vi inget av. Hon har alltid vaknat ofta och har haft väldigt svårt att somna om. Som det ser ut  nu så somnar hon själv I sin spjälsäng vid 7 på kvällen och då sover hon till strax fore 9 men då är det stört omöjligt att få henne att somna om där. Då tar vi upp henne till vår sang och då somnar hon oftast om men sover bara max två timmar I sträck då. Sen när hon vaknar igen på natten har hon jättesvårt att komma till ro, hon kryper runt och gnäller och försöker lägga sig ner men kan inte somna. Hon vill hela tiden krypa upp på mig och drar mig I håret och liknande. Hon är så väldigt mammig också, när min man försöker ta henne på nätterna blir hon bara helt hysterisk och somnar aldrig om.

Såg attmin dator hade ändrat stavningen till engelska så alla i:n har blivit stora I:n, men det går nog att läsa ändå :)   

Svar på tråden STORA sömnproblem idag 9 mån