• annojb

STORA sömnproblem idag 9 mån

Mandelskorpan skrev 2013-11-08 20:30:00 följande:
    Såg att någon redan föreslagit att ta bort vete. Sonen är överkänslig och sover uselt om han äter ngt med vete eller mjölk. Kan ju vara värt att prova... Jag tänkte även på tyst reflux - googla om ni inte redan kollat det. Hoppas det snart blir lite bättre.

håller med - tänker också på tyst reflux (vår dotter lider av detta men har nu medicin mot det o mår sååå mkt bättre).
     googla som sagt o sök hjälp hos läkare om du tror det kan vara ngt ert barn lider av.
    lycka till!   
  • annojb
    Saralainen skrev 2013-11-12 20:03:03 följande:

Har ni testat att låta henne skrika sig till sömns så hon lär sig att somna om? Det har funkat för oss. Det är långt ifrån bra nätter men dom är iaf bättre! Du har fått lite tips här i tråden. Kanske du inte testat allt och kanske där är något som är värt att testa :)

som Mandelskorpan skriver... samma som reflux men utan en massa kräk. Är mkt smärtsamt!!! 

Men usch, (utan att döma, har inte läst allt det du skrivit) men jag hoppas verkligen inte att du låter din bebis skrika sig till sömns! det är tortyr både om hon har- eller inte har reflux! och skulle hon som sagt även lida av reflux, mår hon verkligen ännu sämre av att skrika då skrik många gånger bildar mer slem och detta i sin tur retar refluxen än mer.  

Inget barn skall behöva skrika sig till sömns!  
  • annojb
    Saralainen skrev 2013-11-12 20:47:59 följande:

Döma är ju precis det du gör. Hon ligger ALDRIG ensam. Vi sitter inne hos henne och sjunger och håller handen. Och inte för att jag behöver Förklara mig men hon skrek en gång på 50 min och en gång på 10 min därefter INGENTING. Jag är en hönsmamma och hade inte gjort det om det inte hade varit tvunget . Ang reflux, varför tror ni har det? Jag har läst Lite om det bara men känner inte riktigt att hon faller in i kategorin. Räcker det med dålig sömn? Samt det jag läste var att mjölkfritt skulle göra det bättre och hon har gått på mjölkfritt i en månad utan någon förbättring. Konstigt inte barnläkaren undersökte det när vi var där eller det får Man slåss för?

nää, döma gör jag inte eftersom jag just skriver att jag inte läst allt och inte vill döma... men eftersom du skrev- o uppmanade ngn annan att citat  "Har ni testat att låta henne skrika sig till sömns så hon lär sig att somna om? Det har funkat för oss", så blev jag förfärad.

Men... skönt att jag missuppfattade det hela då! :O) och skönt att höra att hon hela tiden får er tröst! 
    då gör ni ju vad ni kan och det är det viktigaste!

jag har inte en aning om er dotter har reflux och det var inte min avsikt att försöka uttala mig om att hon ev skulle ha detta, tänkte bara att det skulle kunna vara en anledning till hennes gråt och dåliga sömn eftersom detta har ett klart samband med sk tyst reflux.     

vår dotter lider som sagt av tyst reflux. även hon har riktigt bra viktkurva (ligger 2 snäpp över "medel"), hon hostar inte o är inte mer slemmig än andra om hon är frisk... hon är även fri från komjölk sedan hon var 3 v. gammal (är idag 6 mån) men detta räckte tyvärr inte för henne. Hennes symtom var (innan hon fick medicin) att sluta äta när brösten rinner till o då spänna ryggen bakåt i en båga o skrika, sväljer om, fryner när man ser att det kommer upp sura uppstötningar, dålig sömn och plötsliga skrikattacker. Och vid förkylning - mer slemmig o hostig. hon går nu på nexium sedan 4 mån tillbaka för att lindra besvären.

som sagt, var bara en tanke om reflux men du känner ditt barn bäst så tror du inte på detta, är det säkert inte det heller.   

grattis till bra natt hur som helst, håller tummarna att det blir fler!          
Svar på tråden STORA sömnproblem idag 9 mån