Inlägg från: Anonym (Typ 1 sedan 1998) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Typ 1 sedan 1998)

Vad kan du om diabetes typ 1?

Scrubs81 skrev 2013-11-04 16:36:02 följande:
    Men jag tänker diskutera vidare! Vad är normalt när det gäller en typ etta? Läste på Internet medicin och det var då en mkt stor bredd i behandlingsdirektiv, så att påstå att det normala är 7 eller mer, nä du Dessutom vill jag ha en källa Ang två olika sjukdomar, utifrån hur du formulerar det i frågan.

Jag är en typ 1 diabetiker sedan 1998 fick det när jag va 6 år. Jag har under alla år med diabetes och olika doseringar/insulinsorter och insulinpump behövt ta MINST 6 sprutor/doseringstillfällen per dag. Och då har jag ändå en lättskött diabetes. Vissa dagar kunde de bli upp mot 12 sprutor om dagen....
  • Anonym (Typ 1 sedan 1998)
    Scrubs81 skrev 2013-11-04 16:54:35 följande:
    6 sprutor per tillfälle? Du är en....jag känner ett flertal som tar runt 4-5, nån tar 3 och dom har olika sorter o det skiljer mkt på derås livssituation. Jag ifrågasätter inte att det finns många som tar mycket, jag ifrågasätter ordvalet när man gör ett quiz och säger att det rätta svaret är det normala med så mycket om man ser till hela befolkningen.

LÄS OM LÄS RÄTT. Minst 6 sprutor/doseringstillfällen (betyder insulintillförsel med pump) och jag är bland dom typ 1 diabetikerns som tar minst insulin ;)
Svar på tråden Vad kan du om diabetes typ 1?