• Carlie

Teutonia...

Har skrivit innan men provar igen...

Är det ingen som har erfarenhet av Teutonia?? Jag är lite sugen på en Be You.. Någon som haft en sådan?  Gärna av nyare modell då jag vet att dom nu åtgärdat en del problem dom haft med bla att grus kommer in i hjulen...

Någon som känner till varför dom inte är så populära längre? Är dom helt enkelt inte tillräckligt trendiga?

Skulle du rekommendera en Teutonia?
    Eller vilken vagn skulle du rekommendera? Vi bor centralt..

• Svar på tråden Teutonia...
  • chrissepisse

Jag har haft en Mistral och en Prestige som vardagsvagnar och en gammal Fun som semestervagn. Jag älskar Teutonia och tycker att de gör superbra vagnar. Jag uppskattar att det är rejäla vagnar som känns genomarbetade och ombonade. Det är däremot inga trendiga vagnar, så om man vill ha hetaste kärran är det fel märke.

Jag har inte haft problem med grus i hjulen på min Mistral (-08) eller Prestige (-10). Däremot Fun:en som nog är från 2006 har grus och sand i hjulen, det hörs.

Jag hade inget negativt alls att säga om min Mistral, det var rakt igenom en toppenvagn. På Prestigen tycker jag att det är negativt att suffletten har fönster på sidorna, vilket gör att solen lätt står in i sitt-/liggdelen, och att sittdynan inte är vändbar. Jag köpte Prestigen begagnad och då har man ju inte samma möjlighet att välja. Främst suffletten skulle jag se till att köpa en utan ljusinsläpp om möjligt, eftersom bebisar ofta inte uppskattar sol i ögonen.

• Carlie

Tack för ditt svar!
    Det verkar som att de flesta är väldigt nöjda med sin Teutonia :)

Vi bryr oss verkligen inte om vagnen är trendig eller inte! Det verkar vara en bra vagn och vi tycker den är riktigt snygg :)

Någon annan som som har någon erfarenhet??

• Kalopsis

Vi har en Fun och är väldigt nöjda! Otroligt smidig och lätt vagn. Det enda som är dåligt med den är att det inte finns något tippskydd på kanterna om man bara använder sittdelen, om du förstår hur jag menar. Andra märken har rejäla kanter och då är ju barnet lite mer skyddat när det sitter. Men jag vet inte om det är så med alla Teutonias modeller.

• emilsmamma

Ingen erfarenhet av BeYou. Haft en Spirit S3 och den var helt värdelös.. hade den på lagning uppåt 10 ggr, reklamerade chassit - fick ett nytt lika dåligt så till slut fick vi reklamera hela vagnen. 

• CharlieMarion

Vi hade en Cosmo (2011) innan vi skaffade syskonvagn och vi var jättenöjda, inga problem alls! Jag saknar den verkligen. Jag en kompis som har en Be You och hon är nöjd med den, hon har iofs bara haft den i ca 6 månader.

Svar på tråden Teutonia...