• Anonym (TS)

Klarna?

Tänkte beställa en vara över internet och betala via Klarna. Deras fakturavillkor är att de vill ta en kreditupplysning. Någon som vet om detta påverkar möjligheten att få lån senare?

Har inga prickar.
    Har redan ett huslån.
    Har två kreditupplysningar sedan tidigare (huslånet och när man ska beställa bussbiljett med sms).

Är det värt det? Vill få hem varan och testa den innan jag betalar, annars hade jag betalat på en gång.      

• Svar på tråden Klarna?
  • Studentpappa

Det påverkar inte, jag köper massor på nätet och använder ofta klarnas fakturor. 

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
  • whippo

Det påverkar inte så länge det rör sig om ett fåtal kreditupplysningar. Klart kreditgivare börjar undra om det är ett större lån och du har en "massa" kreditupplysningar på dig. Med en massa, då menar jag fler än tio.

• Lindsey Egot the only one

Nej det ska inte påverka så länge du betalar tillbaka. Sedan är man redan kund hos klarna brukar de inte göra ny uc inför varje köp utan gör ett varje år om man handlar på faktura dvs.

• Studentpappa

Hos klarna påverkar inte detta kunden:

Hur påverkar detta kunden?
    Våra kreditprövningar delas aldrig med en tredje part
    vilket betyder att de aldrig syns hos andra bolag som
    lånar ut pengar. På så sätt påverkar en kreditprövning
    aldrig kundens kreditvärdighet.  
    Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
  • Anonym (TS)
    Studentpappa skrev 2013-11-05 10:25:43 följande:
    Hos klarna påverkar inte detta kunden:

Hur påverkar detta kunden?
    Våra kreditprövningar delas aldrig med en tredje part
    vilket betyder att de aldrig syns hos andra bolag som
    lånar ut pengar. På så sätt påverkar en kreditprövning
    aldrig kundens kreditvärdighet.  
    Det där hade jag ju kunnat googlat fram själv om jag tänkt lite längre.... Tack Tungan ute
  • Tjenixen
    Anonym (TS) skrev 2013-11-05 10:40:15 följande:
    Det där hade jag ju kunnat googlat fram själv om jag tänkt lite längre.... Tack Tungan ute

klarna brukar ta en mini uc så det syns inte på den som bankerna tar om det inte är stora saker dvs.
    Så dom mindre sakerna man köper brukar inte synas på ditt stora uc 
Svar på tråden Klarna?