• Erfdgt

Vad ger ni i farsdagspresent?

Kort och gott, vad ger ni i farsdagspresent i år? :)

• Svar på tråden Vad ger ni i farsdagspresent?
  • Duckan

Hrm, ja det brukar inte bli så mycket firande, men om vi ses i krokarna av fars dag brukar han få en flaska gott rött.

• Erizajo

Min pappa får inget alls, min man brukar få nåt som barnen gjort till honom. Inte så mycket futande

• nozpa

Till min pappa blir det en flaska whiskey i år. Var min man som köpt en åt sin pappa och en åt min.
    Och förmodligen kommer jag ge min man något då barnen är för små. Ev blir det konsertbiljetter till en konsert som jag vill gå på som är längre fram. Ja, han vill nog också gå tror jag. :) Samt frukost på sängen. 

• Lowika

Jag har hjälpt sonen (haha.. han är 2 år) att göra en mugg med bilder på honom och pappa som han kan ha på jobbet :D Förra året fick han iPhoneskal med sonen på.

• Erfdgt

Det kanske inte är så många som "firar" farsdag?

Vi brukar alltid göra det, precis som morsdag. I år är dock fantasin över present nere på noll.

• nozpa
    Erfdgt skrev 2013-11-05 16:16:50 följande:
    Det kanske inte är så många som "firar" farsdag?

Vi brukar alltid göra det, precis som morsdag. I år är dock fantasin över present nere på noll.

Vi firar i alla fall. :) Uppvuxen med det, maken likaså. Vi firar namnsdagar också. Vi gillar det där med att fira. Är det till din pappa eller barnens pappa? Eller bägge?
  • Erfdgt
    nozpa skrev 2013-11-05 17:22:34 följande:

Vi firar i alla fall. :) Uppvuxen med det, maken likaså. Vi firar namnsdagar också. Vi gillar det där med att fira. Är det till din pappa eller barnens pappa? Eller bägge?
    Vad roligt med någon fler firare :) Samma här, uppvuxen med det. Min makes familj firar i stort sett inget alls. Fram tills vi träffades hade hans familj varken fått julklappar eller födelsedagspresenter av honom, ja, sedan han gick på fritids och gjorde någon teckning där :P Min familj däremot älskar att fira allt som bara kan firas :D Gärna med middag, fika och presenter.

Det är främst till min egen pappa jag vill försöka hitta på något. Min make får nog lite sovmorgon och en extra kram ;) Samt en teckning av dottern. Han vill inte gärna uppmärksammas, så vi försöker kompromissa lite hehe

Har kikat runt lite, men det mesta verkar vara riktigt till öl/whiskey/vin, golf, jakt, fotboll eller så är det tillbehör till iphone/ipad som gäller. Inget som intresserar min far :P

Han fyller även år i November och förra året fick han (och min mamma) en kombinerad present med hotellövernattning. I år tillåter dock inte vår ekonomiska situation att vi är lika generösa tyvärr.
  • nozpa
    Erfdgt skrev 2013-11-05 17:28:38 följande:
    Vad roligt med någon fler firare :) Samma här, uppvuxen med det. Min makes familj firar i stort sett inget alls. Fram tills vi träffades hade hans familj varken fått julklappar eller födelsedagspresenter av honom, ja, sedan han gick på fritids och gjorde någon teckning där :P Min familj däremot älskar att fira allt som bara kan firas :D Gärna med middag, fika och presenter.

Det är främst till min egen pappa jag vill försöka hitta på något. Min make får nog lite sovmorgon och en extra kram ;) Samt en teckning av dottern. Han vill inte gärna uppmärksammas, så vi försöker kompromissa lite hehe

Har kikat runt lite, men det mesta verkar vara riktigt till öl/whiskey/vin, golf, jakt, fotboll eller så är det tillbehör till iphone/ipad som gäller. Inget som intresserar min far :P

Han fyller även år i November och förra året fick han (och min mamma) en kombinerad present med hotellövernattning. I år tillåter dock inte vår ekonomiska situation att vi är lika generösa tyvärr.

Kan ni inte hitta på något då? Ta med både din man/sambo och din pappa+mamma och bowla eller så? Så blir det lite firande av dom bägge fast ändå något man gör ihop. Avsluta med fika och så blomma till din pappa.
  • Erfdgt
    nozpa skrev 2013-11-05 17:32:57 följande:

Kan ni inte hitta på något då? Ta med både din man/sambo och din pappa+mamma och bowla eller så? Så blir det lite firande av dom bägge fast ändå något man gör ihop. Avsluta med fika och så blomma till din pappa.
    Skulle vara jätteroligt, men jag är gravid och supertrött med en h-vetes foglossning, så det känns inte aktuellt med tex bowling i år. Ska dock komma ihåg det till ett annat år :) Om man planerar det lite mer i förväg, så borde det bli bra :)
  • Loppsan

Min pappa får ett telefonsamtal och barnens pappa får nog något av mig hembakat till eftermiddagsfikat. Kanske en blomma också.

• Datejust

Nu har ju fars dag redan(i USA infaller det den tredje söndagen i juni) varit här men jag gav pappa en flygbiljett och hjälpte honom ordna med visum  så att han kunde hälsa på.

Svar på tråden Vad ger ni i farsdagspresent?