• Vandelay

Alkohol förlänger livet?

Men ärligt nu. Finns det någon som egentligen bryr sig om, på riktigt, om huruvida man lever tio år mer eller mindre? Är det inte kvallen på tiden man har som betyder något? Och kvalité för mig är att dricka vin mer eller mindre dagligen, för det mår jag bra av! Det vederkvicker mig till både kropp och själ! Leva länge, my ass. Får jag bara skratta, äta och dricka gott varje dag så är jag nöjd. Då räcker det med 40-50 år. Om ens det, då räcker det med tiden som jag levt hittills. Jag kan dö imorgon, vad mig anbelangar. För jag har levt hela mitt liv som om det inte funnes någon morgondag. Jag är nöjd, nu. 
    Folk verkar missa att vi lever NU och inte SEN. Men men, det kan ju folk förfasa sig över medans jag sitter här med popcorn och vin en vanlig jävla bondtisdag :) Skäms på mig! 

• Vandelay
    Jill 79 skrev 2013-11-05 23:31:47 följande:
    Vandelay! Tummen upp på den!!
    Tack för ditt medhåll!! Skrattande
  • Vandelay

Fortfarande helt förbryllad över att folk håller sig till rekommendationerna istället för sin egen vilja. Fett tråkiga liv folk måste ha, om de låter forskning begränsa deras alkoholintag måste väl det betyda att de låter sig begränsas på tamefan alla andra områden också. Free your mind, maaaan

• Vandelay
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-11-06 12:04:04 följande:
    För att det är gott.
    Varsågod, ingen hindrar dig.

Det är inte bara gott, det är roligt, trevligt, guldkant, sänker trösklar, tar bort hämningar... Det är en ganska fantastisk drog faktiskt. Ja okej, om man bortser från skrumplevrar och sånt otrevligt men jag ser inte det som en anledning att inte dricka när man känner för det. Och det ska gå hyfsat långt innan man drabbas av allvarliga fysiska skador (påtagliga, inte bara slitage).
Svar på tråden Alkohol förlänger livet?