Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Alkohol förlänger livet?

Minniemousemommy skrev 2013-11-05 19:31:50 följande:
    Det är sant att alkohol förlänger livet. Forskare har kommit fram till det. Drick lite rödvin då och då och ät mycket röda vindruvor så kan du förlänga ditt liv med 44 %. :)
    44 %?

Har du lust att utveckla det? Det är en väldigt signifikant skillnad, i klass med den skillnad som gäller mellan u-länder och i-länder där skillnaden är vaccination, rent vatten, god tillgång till högkvalitativa livsmedel, antibiotika, god sjukvård och så vidare.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Klaraaa skrev 2013-11-06 11:45:05 följande:
    Varför dricka alls!
    För att det är gott.
    Klaraaa skrev 2013-11-06 11:45:05 följande:
    Jag dricker hellre alkoholfritt!
    Varsågod, ingen hindrar dig.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Minniemousemommy skrev 2013-11-06 12:58:33 följande:
    Nej vanliga druvor. Det är något ämne i skalet på röda vindruvor som är superbra. Jo, jag vet det där med besprutning, men dom har tagit fram piller som man kan äta, typ som vitaminer, som innehåller det ämnet så man slipper besprutningen. Fast tvättar du dom noga är det ingen fara, jag har i alla fall aldrig blivit sjuk av att äta någon frukt som är köpt i vanliga mataffärer. Sök på Resveratrol om du är intresserad. :) Fast att dricka rödvin då och då funkar också.
    Har du lust att utveckla ditt påstående om 44% längre levnadstid?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Minniemousemommy skrev 2013-11-06 13:40:10 följande:
    Jag kommer inte ihåg exakt, såg det på något vetenskapsprogram, kan har varit "universum med morgan freeman" men jag är inte säker. Sök på Resveratol. På programmet hade dom gett ämnet till möss, och dom som hade fått det levde 44 % längre än dom som inte hade fått ämnet. Det är inte fastställt att det blir så för människor än eftersom att det är rätt nytt, men dom håller på och det är redan rätt känt.
    Det ställer jag mig mycket tveksam till, senast jag läste något kring reservatrol så fanns det ingen som helst sådan effekt belagd i någon studie och det var någon gång innan sommaren.

Wikipedia håller med: en.wikipedia.org/wiki/Resveratrol

Hursomhelst blir det fortfarande fel att säga som du gjorde, det är direkt lögn att påstå att man kan leva 44% längre genom att dricka vin eller äta vindruvor, det finns ingen som helst forskning på att det ligger till så.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Minniemousemommy skrev 2013-11-06 13:55:19 följande:
    Okej det var fel av mig att skriva så. Jag gör om.
    "Jag såg ett program om att dom hade injekterat ett ämne som finns i röda vindruvor i möss, och dom som blev injekterade med ämnet levde 44 % längre än dom andra. Det ska tydligen vara bra för människor också"
    Bättre? :)
    Bättre men inte helt bra, eftersom denna effekt inte kunnat visats i några (stora) studier. Detta gäller särskilt för människor.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Minniemousemommy skrev 2013-11-06 14:28:36 följande:
    Jo det har visats att tex rödvin ska förhindra vissa sjukdomar och förlänga livet, och dom har nu hittat ämnet som gör det. Men jag orkar inte tjafsa om det här, så jaja du har rätt .:)
    Det stämmer att rödvin, i vissa fall under vissa omständigheter, kan skydda från eller minska effekten av vissa sjukdomar. Helt korrekt så långt. Resveratrol är en möjlig kandidat till denna skyddande.

Det blir fel att säga att man hittat ämnet för det har man inte gjort, resveratrol är en kandidat bland flera och det troligaste är nog att flera ämnen samverkar för skyddseffekten.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Vandelay skrev 2013-11-07 00:52:41 följande:
    Det är inte bara gott, det är roligt, trevligt, guldkant, sänker trösklar, tar bort hämningar... Det är en ganska fantastisk drog faktiskt. Ja okej, om man bortser från skrumplevrar och sånt otrevligt men jag ser inte det som en anledning att inte dricka när man känner för det. Och det ska gå hyfsat långt innan man drabbas av allvarliga fysiska skador (påtagliga, inte bara slitage).
    Ja, givetvis finns det andra skäl till att folk dricker. Jag tog upp anledningen till varför jag dricker alkohol och det är enbart för att det är gott. Men de skälen du tar upp är viktiga skäl.
Svar på tråden Alkohol förlänger livet?