• Anonym (Undrar)

Växer gamla örhängshål igen efter ett tag?

Om man har haft hål i öronen i typ 40 år och slutar använda örhängen växer dom igen då? Hur länge tar det ungefär? Fråga två; när hålen blir sådär långa och uthängda är det för att man har haft för stora och tunga örhängen eller blir det alltid så efter många års användande av örhängen?

• Svar på tråden Växer gamla örhängshål igen efter ett tag?
  • Lady Paraplyh

Jag har haft hål i öronen i 20 år och mina hål har inte växt igen fast jag hade en period på 2-3 år då jag inte hade örhängen alls.

Mina hål har inte blivit långa eller uthängda och jag har mestdels haft lätta örhängen. Vet dock inte om det beror på det.

• Hannah76

De växer inte igen.
    Att hålen blir utdragna beror på att man haft tunga örhängen ofta. 

• Whitetrash86

Hålen växer aldrig igen eftersom hålet läker med nytt skinn här man väl har örhängen, dock drar dom ihop sig. Anledningen till att hålen blir stora kan vara för att man har haft för tung örhängen eller att själva hänget vart större. Hur det drar ihop sig är svårt att säga.

• Anonym (n)

mina växte igen efter kanske 5-6 år. Eller hålet blev mindre, gjorde ont att trycka in örhängen. Så nu har jag återligeen en som sitter i hela tiden.

• Anonym (n)
    Anonym (n) skrev 2013-11-05 18:15:53 följande:
    mina växte igen efter kanske 5-6 år. Eller hålet blev mindre, gjorde ont att trycka in örhängen. Så nu har jag återligeen en som sitter i hela tiden.
    eller det växte igen halvvägs tror jag. Kändes som jag rev sönder inuti köttet när jag tryckte igenom hela vägen. Gjorde ont flera dagar efteråt.
  • Mrs Green

Jag hade visserligen bara hål under ca 3-5 år när jag var barn/tonåring, men de är liksom övervuxna nu. När jag klämmer på örsnibbarna känner jag att det är hål därinne, men det syns inget för huden ovanpå är hel.

• Anonym (Undrar)

Det var det jag misstänkte... att dom inte växer igen när dom är så gamla. Mamma har uttänjda hål och på ett ställe som sålde örhängen så gjorde dom nya hål ovanför dom gamla hålen åt henne och påstod att dom gamla skulle växa igen. Men nu kommer hon alltså att ha två hål ovanpå varandra då??? Snyggt. Obestämd

• pigglet

JAg har inte haft örhängen på nästan 20 år. Själva det ihåliga växte ganska snabbt igen, på så sätt att det inte går att stoppa in ett örhängd där. Det tar stopp liksom.
    Men det syns fortfarande att det är hål. På båda sidor. Huden växer inte över.  

• Hannah76

Jag har haft hål i öronen sen jag var barn, jag kan med lätthet vara utan örhängen i ett par år utan att det växer igen öht.
    Tog hål i naveln som 16-åring, hade smycke i max  2 år, skulle få igenom ett smycke nu med, även om det skulle ta emot lite. 

Svar på tråden Växer gamla örhängshål igen efter ett tag?