Inlägg från: EnGladPingvin |Visa alla inlägg
  • EnGladPingvin

Plankan-utmaning

Jag är med! Testade igår och jag klarar 60 sek innan jag faller ihop i en hög. Så jag utgår därifrån och lägger på enligt tabellen.

Häftigt ni som klarar flera minuter eller t.om.15 min!  Ni måste ha magmuskler av stål.

• EnGladPingvin

Har kört 3x60 sek hemma några gånger, men idag på morgonen gjorde jag det på gymmet. Helt plötsligt stod en av tränarna intill mig och peppade. "Kom igen du klarar det!", "Bara lite kvar nu!". Kul, men dessutom var hon på mig gång på gång om att "ner med rumpan lite, lite till", vilket gjorde det ännu jobbigare. Skitjobbigt rent ut sagt.

• EnGladPingvin

Körde 90 sek för första gången idag! Trodde inte jag skulle klara det, men det gick även om jag skakade rejält på slutet. 

Hur gör ni för att hålla koll på tiden? Jag räknade till en början, men när jag testade med tidtagaruret på telefonen insåg jag att jag räknat för fort så nu klockar jag.

• EnGladPingvin

Jag klarade också 2 gånger 90 sek idag. Första omgången kändes förvånansvärt lätt, men på slutet av andra var det på ren vilja. Hela jag skakade. Imorgon blir det nog ingen planka för mig, men däremot löpträning med några vänner. Kämpa på!

• EnGladPingvin
    Ly75 skrev 2013-11-19 08:06:08 följande:
    Nuuuuu grejade jag 90 igen! Igår gick det inte alls! Efter 50 sek bröt jag ihop totalt varje gång trots att jag provade flera gånger under dagen, helskumt.
    Så blev det för mig också häromdagen. 90 sek ena dagen och dagen efter kunde jag omöjligt klara mer än 70 sek. Kroppen bara vek sig. Så dagen efter det gick det med 90 sek igen utan några större problem. Antar att dagsformen påverkar.
  • EnGladPingvin
    Krokodillan skrev 2013-11-20 20:44:42 följande:
    Hur har det gått för er som ligger en dag före och skulle klara 120 s i dag? Fixade ni det?
    Hade egentligen tänkt ta en vilodag idag, men nu fick du mig att testa och nog tusan klarade jag 120 sek!
  • EnGladPingvin
    Krokodillan skrev 2013-11-21 12:22:38 följande:
    Jaaaaaaaaaaaaaaaa! (Klarade 120.)
    Härligt!

Det är ett väldigt tempo på den här utmaningen. Två dagar på en nivå och sen ska man lägga på ytterligare 30 sek. Känns lite väl tufft så jag kanske tillåter mig några extra dagar innan jag går vidare till 150 sek. Vi får se. 
  • EnGladPingvin

Idag klarade jag 150 sek för första gången!Skrattande

Jag delar upp i 30 sek sektioner. Inte så att jag slutar utan att jag tänker "jag klarar 30 sek till" och sen när jag klarat det tänker jag "ok 30 sek till kan jag". Blir lättare mentalt för mig än om jag redan från början tänker att nu ska jag köra 2,5 min. 

Svar på tråden Plankan-utmaning