Plankan-utmaning
Jag är med! Testade igår och jag klarar 60 sek innan jag faller ihop i en hög. Så jag utgår därifrån och lägger på enligt tabellen.
Häftigt ni som klarar flera minuter eller t.om.15 min! Ni måste ha magmuskler av stål.
Jag är med! Testade igår och jag klarar 60 sek innan jag faller ihop i en hög. Så jag utgår därifrån och lägger på enligt tabellen.
Häftigt ni som klarar flera minuter eller t.om.15 min! Ni måste ha magmuskler av stål.
Körde 3x60 sek idag, direkt efter att jag sprungit 6 km. Det kändes, skakade rejält sista rundan.
Har kört 3x60 sek hemma några gånger, men idag på morgonen gjorde jag det på gymmet. Helt plötsligt stod en av tränarna intill mig och peppade. "Kom igen du klarar det!", "Bara lite kvar nu!". Kul, men dessutom var hon på mig gång på gång om att "ner med rumpan lite, lite till", vilket gjorde det ännu jobbigare. Skitjobbigt rent ut sagt.
Körde 90 sek för första gången idag! Trodde inte jag skulle klara det, men det gick även om jag skakade rejält på slutet.
Hur gör ni för att hålla koll på tiden? Jag räknade till en början, men när jag testade med tidtagaruret på telefonen insåg jag att jag räknat för fort så nu klockar jag.
Jag klarade också 2 gånger 90 sek idag. Första omgången kändes förvånansvärt lätt, men på slutet av andra var det på ren vilja. Hela jag skakade. Imorgon blir det nog ingen planka för mig, men däremot löpträning med några vänner. Kämpa på!
Idag klarade jag 150 sek för första gången!
Jag delar upp i 30 sek sektioner. Inte så att jag slutar utan att jag tänker "jag klarar 30 sek till" och sen när jag klarat det tänker jag "ok 30 sek till kan jag". Blir lättare mentalt för mig än om jag redan från början tänker att nu ska jag köra 2,5 min.