• Fru envis

Funderar på att bli vän med havregrynsgröt.

Hej allihopa!
    Jag åt mycket havregynsgröt förr men nu när jag försöker så tycker jag att det smakar klister.
    har alltid lite sylt och mjölk till.

så ös på med bra knep för att göra den mindre klistrig :p.

när jag väl ätit upp den så tycker jag att det lixom lägger sig bra i magen, det blir varmt, gosigt osv.

• Svar på tråden Funderar på att bli vän med havregrynsgröt.
  • Meebo

Lite ljus sirap ovanpå gröten (ta en klick i mitten på gröten och bre ut den över hela gröten med skeden) och mjölk runt kanten brukar fixa "klistert" för mig jättebra :)

• Fru envis
    Meebo skrev 2013-11-06 10:41:14 följande:
    Lite ljus sirap ovanpå gröten (ta en klick i mitten på gröten och bre ut den över hela gröten med skeden) och mjölk runt kanten brukar fixa "klistert" för mig jättebra :)
    blir inte det vansinnigt sött???
  • Ramborg

Testa hagregryn med extra fiber i. Först känns det jättekonstigt i konsistensen men nu kan jag inte äta den vanliga sorten längre, den smakar bara klister.

42.
  • Fru envis
    Ramborg skrev 2013-11-06 10:43:44 följande:
    Testa hagregryn med extra fiber i. Först känns det jättekonstigt i konsistensen men nu kan jag inte äta den vanliga sorten längre, den smakar bara klister.
    menar du fiberhavregryn? har endast ätit sådan gröt i alla fall i vuxen ålder.
  • Meebo
    Fru envis skrev 2013-11-06 10:42:06 följande:
    blir inte det vansinnigt sött???

Det berors på hur mycket sirap du tar Tungan ute

Du behöver faktiskt inte särskilt mycket för att det ska fungera bra.

Bara PRECIS så mycket att du kan bre ut den som ett tunt lager över gröten.   
  • kgv

Blir det inte klibbigt för att du låter det koka för länge? Jag brukar göra i micron och det  blir alltid bra, aldrig "klistrigt". Testa att göra fiberhavregrynsgröt med kanel och små äppelbitar. Både gott och fräscht. 

• Fru envis
    kgv skrev 2013-11-06 10:49:47 följande:
    Blir det inte klibbigt för att du låter det koka för länge? Jag brukar göra i micron och det  blir alltid bra, aldrig "klistrigt". Testa att göra fiberhavregrynsgröt med kanel och små äppelbitar. Både gott och fräscht. 
    har testat det med, tack ändå.
  • Sisisisi

Gör i micron så blir den inte klistrig. Den är klar när allt kokat upp, men innan det rinner över. Jag har alltid i linfrön och kanel, blir mycket godare då :)

Keep your child rear facing for as long as possible!

• Fru envis
    Sisisisi skrev 2013-11-06 10:59:04 följande:
    Gör i micron så blir den inte klistrig. Den är klar när allt kokat upp, men innan det rinner över. Jag har alltid i linfrön och kanel, blir mycket godare då :)
    gillar inte microgröt =).
Svar på tråden Funderar på att bli vän med havregrynsgröt.