Inlägg från: MissAdelaide |Visa alla inlägg
  • MissAdelaide

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Jag kan hoppa in här. Fyller snart 36 år och har en 7 årig son och en 5 årig dotter och väntar nu 3:an, är i v 16.
    Var lite nojig över att göra kub-testet i v 13 p.g.a åldern mest men det gick ju bra.

Nu mår jag bra men mådde illa fram till v 13. Tålde knappt några dofter alls, precis som när jag väntade dottern.

• MissAdelaide
    Patricia4 skrev 2013-11-06 20:52:25 följande:
    Välkommen ! Hut var kub testet, vi ska göra det i v11 . Har aldrig gjort det förut:/ säger läkaren åt en om det är bra siffror eller ej... ??? Är lite rädd faktiskt. Sa till sambon att det kändes så lättare med de tre andra bars vänta på rul och kolla vad det är för kön. Nu tänker jag på kub/ fvp/ mkpv osv ... Och tänker att det dröjer innan man slappnar av ...:/

Det kändes bra att göra kub-testet. Eftersom jag lämnat blod till provet innan så fick jag veta svaret direkt på plats. De rekommenderar endast fvp om man får sämre siffror än 1/250. Vi hade ca 1/4500 så det kändes skönt efteråt. I vårt landsting får alla göra kub-test gratis.

Lycka till på ditt kub-test
  • MissAdelaide

Hoppas ni mår bra tjejer !? Dags för privat ul i morgon hos Selbing i Linköping. Ska bli kul men är rätt nervös. I morgon vet vi förhoppningsvis könet på vår skrutt. Spännande !

• MissAdelaide

Det blir en liten tjej !!! Har en av varje redan.

Det var så häftigt att se bebisen i 3D !!! Trodde inte den skulle se så "färdig" ut redan. Kan verkligen rekommendera 3D ultraljud. Kanske kan lägga in en bild senare.

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35