Inlägg från: Blifyra |Visa alla inlägg
  • Blifyra

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej! Hänger gärna på här. Jag är 35 och väntar andra barnet. Gick in i vecka 13 idag och ska på kuben på måndag. Är nervös!
    Jag har varit såååå trött. Känns bättre de senaste dagarna. Innan ville jag lägga mig på golvet på jobbet flera gånger om dagen och sova. Förstår din trötthet Patricia4.

• Blifyra

Jag började må bättre i vecka 11. Nu i vecka 13 har illamåendet blivit mycket bättre och jag orkar vara vaken till nio iaf. Hihi! 

• Blifyra
    Patricia4 skrev 2013-11-08 11:54:31 följande:
    Känner igen mig:) och faktum är att brösten ömmar mindre nu och illamåendet är bara runt 05 på morgonen :/ men på kvällen när jag tar av mig bh:n känner jag att det är så skönt att jag bara måste va gravid :)) ja vi är det , på riktigt ..! Och vi måste våga tro att det går bra!

Köpte amelias gravid tidning och jäklar vad bra tips på nätshopping för gravidkläder :) köp den ,annars kan jag tipsa vidare här ...
    Åh berätta om de olika tipsen på gravidkläder.

När jag väntade sonen så mådde jag inte illa alls. Denna graviditet mådde jag illa från vecka 6-12. Sedan har brösten varit stökiga. Vissa dagar har de gjort ont och andra inte, så visst nojjar man.
  • Blifyra

Scarlett01- jag har redan börjat få mage. En kula som inte borde misstolkas och jag har också en bakåtlutad livmoder så det stämmer inte på mig iaf. Idag var det dags för kuben för oss och det gick bra. Fick resultatet 1/16600. Känns riktigt bra. Hen var så fin. Låg där och mös. Patricia4- hur gick det för dig ikväll? Somnade du? Jag ligger redo för sängen nu och ska släcka lampan. Är så trött idag. Hur mår ni tjejer?

• Blifyra

Hur mår du Patricia4? så otroligt jobbigt med blödningar. Jag har haft lite blödningar och färgade flytningar hela denna graviditet. Hittills mår bebisen bra, 13+4 idag. 

• Blifyra
    Patricia4 skrev 2013-11-18 11:48:29 följande:
    Tack jag mår bra, ny vul nästa fredag och det känns som en evighet dit. Jag tror och hoppas allt är bra. Skönt att höra att det går att ha färgade flytningar och att bebis mår bra ändå. Läkaren fastställde att jag hade bakteriell vaginos och har fått vagitorier som har hjälpt bra. Inga färgade flytningar eller blödningar ännu:)

Wow vecka 13 :) börjar magen synas nu??
    Japp, nu har jag en liten kula. Det skulle kunna vara lite för mycket mat och gott (sött) då även rumpa och bröst har växt en storlek minst. Men när jag har en tröja som sitter åt så är man nog ganska säker på att det är en bebis som ligger där inne. I alla fall för dem som känner mig och vet att min mage annars brukar vara helt platt.

• Blifyra

Patricia, vill inte ge dig falska förhoppningar men vill ändå berätta att jag i vecka 4-5 blödde som mens. Vilket ledde till att jag inte testade mig och när jag sedan inte fick mensen månaden därpå plussade och trodde att jag var i vecka 5 då. Sedan har jag ju, som jag nämnt innan, blödigt lite och åkte därför in till gynakuten för att se om det var ett missfall i vevka 5. Det visade sig då att jag var i vecka 9. Hoppas verkligen att du slipper gå igenom ett missfall. Håller tummarna för er!

• Blifyra

Mwiksten- hur många barn har du sen innan? Kul att få en till efter 11 år. Min som är 3 så det var ganska nyligen för mig. Idag skiner solen så det blir nog en långpromenad. Vad ska ni göra?

• Blifyra

Hur går det för oss tjejer? Hur mår ni? Vad har ni för gravidkänningar? Jag är trött och har lite molande värk. Är i vecka 15 och tycker tiden står stilla.

• Blifyra

Frufa79- jag tänkte lite som du faktiskt även om jag gjorde kub. Hur ska jag kunna välja bort mitt barn? Nu längtar jag till rulen den 27 dec. Ska bli så kul att få se Liten. När har ni andra rul?

• Blifyra
    Kia761 2 skrev 2013-12-07 15:28:37 följande:
    Min fråga vänder mig till er som varit gravida innan. Mår ni sämre i den här graviditeten än första? Jag har verkligen mått lite småtjyvis i en hel vecka, varit så vansinnigt trött och sprungit och kissat stup i kvarten. Illamåendet slog till med full kraft igår med. Förra graviditeten kände jag knappt av något förrän vecka 6-7 förutom lite molvärk.

Jag mår också sämre den har garaviditeten. Nu mår jag bättre, v17, men innan v12 så var jag trött, mådde illa konstant. Allt smakade illa. Jag har även molande värk och det har jag fortfarande till och från. Förra graviditeten var jag bara trött. Undra varför man känner så mycket mer denna graviditet?
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35